La Denominació d'Origen Costers del Segre renova la imatge corporativa

Tast de vi al pati de l'IEI amb el nou logotip de Costers del Segre
photo_camera Tast de vi al pati de l'IEI amb el nou logotip de Costers del Segre

La Denominació d'Origen Costers del Segre ha presentat aquest dijous la seva imatge renovada després de 18 anys de mantenir el logotip anterior. La imatge nova simbolitza la riquesa de la diversitat del territori en el qual conviuen vins de 7 paisatges diferents, amb un origen comú: sòls pobres i un clima continental amb influència mediterrània.

El logotip nou introdueix un nou fil conductor d'aquesta identitat dels vins de la DO Costers del Segre afegint el número 7 a la seva gràfica i el color verd com a valor de la sostenibilitat en què treballa la denominació

La presentació ha tingut lloc a l'Institut d'Estudis Ilerdencs en un acte que ha comptat amb la participació de la vicepresidenta de la Diputació i de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, Rosa Pujol; del director general de l'INCAVI, Salvador Puig; del president de la DO Costers del Segre, Xavier Farré, i de Pau Llop, dissenyador de l'estudi 131.gd, que ha creat la nova imatge gràfica.

Presentacó nou logotip D.O. Costers del Segre a l'Aula Magna de l'IEIEl director general de l'INCAVI, Salvador Puig, ha destacat que la DO Costers del Segre és la que està més ben posicionada en l'àmbit de l'Estat espanyol quant a la seva relació qualitat/preu. A escala del conjunt de Catalunya, ha manifestat que fa temps que el sector vinícola està estirant fort, hi ha prosperitat i actualment és un dels tres motors d'exportació

Encara hi ha molt camí per recórrer. Com a exemple ha explicat que Catalunya només consumeix el 35,7 % de vins catalans, malgrat tractar-se d'un país productor de vi

El president de la DO Costers del Segre, Xavier Farré, ha explicat que el logotip presentat avui és el tercer de la denominació en els 32 anys d'història de l'entitat. El primer va funcionar des de la seva creació l'any 1987 fins al 2000 i el segon és el que s'ha mantingut fins ara. Farré ha manifestat que la imatge de la bóta havia quedat desfasada després de 18 anys i no representava l'essència de modernitat i innovació que caracteritza la DO ni l'estil dels seus vins.

El 80 % de la producció dels vins de la DO Costers del Segre forma part d'un programa pioner a l'Estat espanyol que vetlla per un cultiu sostenible de la vinya i unes bones pràctiques en l'àmbit social, mediambiental i econòmic

Nou logotip D.O. Costers del Segre aLa nova imatge, segons ha dit Farré, simbolitza la riquesa de la diversitat d'un territori en el qual conviuen vins de 7 paisatges diferents, amb un origen comú: sòls pobres i un clima continental amb influència mediterrània. La nova imatge gràfica incorpora en el seu disseny lletres i el número 7, que identifiquen els 7 terroirs de les Terres de Lleida productores de vi amb una superfície de 4.000 hectàrees de vinya i 37 cellers. I també incorpora el color verd com un element identitari amb un territori compromès amb la sostenibilitat. Farré ha explicat que la DO Costers del Segre és l'única denominació d'origen que disposa d'un programa específic de sostenibilitat, que es va començar a implementar ara fa 5 anys.

Comentaris