09:59h. Dilluns, 25 Setembre de 2017

Unió de Pagesos denuncia a Alcarràs un presumpte nou cas de venda de fruita en mal estat

Préssecs plans, nectarines, peres i cireres en un establiment de la cadena Bonpreu

Imatge de grup de responsables d'Unió de Pagesos mostrant nectarines i peres suposadament en mal estat davant d'un supermercat d'Alcarràs / Imatge UP
Imatge de grup de responsables d'Unió de Pagesos mostrant nectarines i peres suposadament en mal estat davant d'un supermercat d'Alcarràs / Imatge UP

Unió de Pagesos (UP) ha denunciat aquest divendres a Alcarràs un presumpte nou cas de venda de fruita en mal estat. En concret, el sindicat assegura que ha comprovat que en un establiment de la cadena BonPreu es comercialitzen peces de préssec pla, nectarines, peres i cireres afectades per podridures, fruits oberts i amb calibres que no corresponen als indicats en el lineal. Per UP, és un exemple més de les "males pràctiques en la comercialització i manca de rigor amb la qual hipermercats, supermercats i altres establiments en règim d’autoservei tracten la fruita". El sindicat recorda també que la normativa de la Unió Europea (UE) prohibeix la comercialització de préssecs i nectarines de calibre inferior a 56 mm o 85 grams entre juliol i octubre.

Després de recórrer diversos establiments per comprovar la qualitat de la fruita que s'hi ven, Unió de Pagesos considera que comercialitzar aquestes peces de fruita és una "pràctica molt freqüent, tenint en compte la manca de rigor amb què la gran i mitjana distribució tracten els productes hortofructícoles en general, i la fruita de pinyol, en particular".x-default

En aquest sentit, el sindicat recorda que els préssecs i les nectarines tenen unes normes de comercialització, que els productors compleixen amb escreix, però que a altres baules de la cadena els hi costa complir, com per exemple identificar correctament la categoria del producte i el calibre, indicar el color de la polpa del fruit, o identificar el país d'origen. Aquesta informació, d'altra banda, cal subministrar-la al consumidor de manera obligatòria.

Unió de Pagesos considera "injustificable" l'omissió d'informació obligatòria a la qual té dret el consumidor sobre el producte que compra, i que és palesa en un gran nombre d'establiments, perquè des del producte en origen s'hi fa constar tota la informació en l'etiquetatge però no arriba quan el producte es troba en els lineals dels establiments.

El sindicat ja va traslladar al Consell Director de l'Agència Catalana del Consum la necessitat de posar en marxa una campanya per inspeccionar aquestes pràctiques de comercialització en les grans superfícies, i en una reunió amb responsables de l'entitat que tindrà lloc el 17 de juliol es tractarà com i quan s'engega aquesta campanya.

Unió de Pagesos continuarà denunciant aquests fets "perquè la comercialització fraudulenta perjudica el consumidor i el consum de préssecs i nectarines, i a més de dificultar la valorització, per part del mercat, de la fruita de millor categoria i més qualitat. Aquest fet facilita a la gran distribució pressionar el preu a la baixa de la fruita de més calibre i qualitat, encara que escassegi en el mercat".