Moció i crida popular a Linyola perquè el Govern inclogui la C-73 a Bellcaire als comptes del 2016

Accions conjuntes dels municipis del Pla d'Urgell i La Noguera per reivindicar la prioritat nacional d'aquesta via, definida com "el tram de la vergonya"

La carretera C-73 entre Linyola i Bellcaire d'Urgell
photo_camera La carretera C-73 entre Linyola i Bellcaire d'Urgell

L’ajuntament de Linyola presentarà demà dijous al ple municipal una moció conjunta amb el consistori de Bellcaire d’Urgell per “l’arranjament integral de la carretera C-73” en el tram comprés entre aquestes dues poblacions i mitjançant la qual demanen la inclusió d’aquesta obra en els pressupostos de la Generalitat de l’any 2016. Amb aquest objectiu tenen previst sol·licitar també una reunió amb el responsable del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, la qual volen que tingui lloc abans del 27-S

Així ho han explicat els alcaldes dels dos municipis, Àlex Mases, de Linyola, i Jaume Monfort, de Bellcaire d’Urgell, on l’aprovació de la moció es portarà a terme avui mateix en sessió plenària.

Els alcaldes volen reunir-se amb el conseller Vila abans del 27-S

Segons Mases, la voluntat és crear un front comú vinculant també als consells del Pla d’Urgell i La Noguera, ja que la via uneix les capitals de les dues comarques, Mollerussa i Balaguer.

Aquesta és una de les accions programades des d’aquests dos municipis per tal de reclamar l’actuació urgent davant el mal estat d’aquest tram tant pel que fa a la seguretat, el traçat o el manteniment. Sobre aquest punt, Monfort va dir que actualment “la seguretat és 0”.

La reduïda amplada d’aquesta via, el pas de maquinària pesant i l'elevada sinistralitat han portat a qualificar-la com “el tram de la vergonya”, frase que es vol recollir també en  cartells que es penjaran pel territori “en un acte simbòlic per fer ressò conjunta convocant a la població”, ha afegit Mases. Aquesta crida, que encara està per ultimar i que es portaria a terme en un termini d’uns quinze dies, potser acompanyada d’altres accions com a recollida de signatures, té com a repte incidir en la “prioritat nacional” d’aquest tema.

Cedida per la Diputació de Lleida, abans es coneixia com a LP-3322, actualment la titular de la carretera és la Generalitat, la qual ja compta amb projecte redactat per al condicionament d’aquest tram, de 4,5 quilòmetres, si bé està pendent dels pressupostos del Govern.

L’alcalde de Linyola va reivindicar també la via com a eix important i alternatiu de comunicació interior.

Comentaris