Promouen la primera xarxa d'iniciatives oleoturístiques de Catalunya a partir de la col•laboració publicoprivada

L'objectiu és compartir experiències entre zones productores, crear sinèrgies i definir estratègies conjuntes per atreure visitants i evitar la despoblació del territori

foto_3175338
photo_camera Primera reunió del projecte de la Xarxa d'Iniciatives Oleoturístiques de Catalunya

Una cinquantena de representants d'institucions públiques i d'empreses privades han participat aquest dilluns en la primera reunió per promoure la posada en marxa de la primera Xarxa d'Iniciatives Oleoturístiques de Catalunya. La trobada, que s'ha celebrat a la Graadella, ha comptat amb l'assistència de representants de la direcció general de Turisme, del Departament d'Agricultura, dels Patronats de Turisme de Lleida i Tarragona, del Panell de Tast d'Olis de Catalunya, de consells comarcals i d'ajuntaments, i per part del sector privat, de cooperatives i molins d'oli, restauradors, allotjaments, empreses d'activitats turístiques, agències de viatges, centres d'interpretació, entre altres.

Fomentar la cooperació i el treball en comú per desenvolupar iniciatives que impulsin l'oleoturisme com una activitat turística que aporti turistes i fixi el jovent al territori, per tal d'evitar la despoblació de les zones oleícoles

foto_3175343La xarxa vol esdevenir un fòrum de debat entre els diferents agents de diferents zones productores d'oli del país que intervenen en la cadena de valor per tal de definir estratègies conjuntes per promocionar l'oleoturisme a Catalunya, seguint una mica el model establert per l'enoturisme. La creació d'aquesta xarxa també té com a objectiu fomentar la cooperació i el treball en comú per desenvolupar iniciatives que impulsin l'oleoturisme com una activitat turística que aporti turistes i fixi el jovent al territori, per tal d'evitar la despoblació de les zones oleícoles, segons ha explicat l'alcalde de la Granadella, Carlos Gibert.

El producte que oferim, tant l'oli com el propi allotjament com altres productes que puguin sorgir lligats amb el tema gastronòmic o amb altres, tenen un valor incalculable

En el mateix sentit, l'alcaldessa d'Ulldecona, Núria Ventura, s'ha mostrat il·lusionada en la creació de la xarxa ja que pot ser un instrument molt útil per revitalitzar diferents sectors econòmics en municipis rurals que necessiten diversificar la seva economia. Ventura ha remarcat que el producte que oferim, tant l'oli com el propi allotjament com altres productes que puguin sorgir lligats amb el tema gastronòmic o amb altres, tenen un valor incalculable. Per això, l'alcaldessa d'Ulldecona considera que aquesta unió de diferents iniciatives que treballen totes en el mateix sentit en l'àmbit català, realment pot ser molt útil al territori.

foto_3175341Per la seva part, la subdirectora general de Programació Turística, Carme Rubió, ha recordat que des del 2014 la posada en marxa amb l'Agència Catalana de Turisme d'un pla estratègic centrat en crear producte turístic entorn a l'oleoturisme, així com la creació d'una marca vinculada a la gastronomia on molins i cellers poden participar. També ha destacat la consolidació de diferents projectes promoguts pel Departament d'Agricultura i la direcció general de Turisme en què s'ha impulsat iniciatives europees com ara ENPI i 'Well -O-live' de foment de l'oleoturisme. 

Oferir acompanyament i formació per a la posada en marxa de diferents propostes que possibilitin la creació de productes turístics entorn al sector oleícola del país

En aquest sentit, Carme Rubió ha fet una valoració positiva de la xarxa que ara comença a caminar per tal de sumar esforços i sinèrgies entre el sector públic i privat i des de les diferents iniciatives que sorgeixen arreu del territori per aprofitar les possibilitats que realment té l'oleoturisme. Des de la direcció general de Turisme, Rubió s'ha compromès a oferir acompanyament i formació per a la posada en marxa de diferents propostes que possibilitin la creació de productes turístics entorn al sector oleícola del país. 

Després de visitar a la Granadella el Museu de l'Oli de Catalunya (MuOC) i el Centre de la Cultura de l'Oli de Catalunya (CCOC), els participants s'han reunit per començar a definir els principals objectius i el pla de treball per a la creació de la xarxa d'iniciatives oleoturístiques. La propera reunió per seguir treballant en el projecte se celebrarà d'aquí uns mesos a Ulldecona. 

Comentaris