03:03h. Dijous, 24 d'Agost de 2017

Teresa Carles preveu convertir Bell-lloc en el Silicon Valley de l'alimentació saludable

Ramon i Jordi Barri visiten les obres del poligon Vinyes del Mig de Bell-lloc
Ramon i Jordi Barri visiten les obres del poligon Vinyes del Mig de Bell-lloc

Fa aproximadament tres dècades uns visionaris lleidatans es van atrevir a obrir a la capital del Segrià, el restaurant vegetarià Paradís, un projecte que ha tingut continuïtat fins fa poc temps, i que ha derivat en una de les companyies de cuina saludable de referència al país, Teresa Carles. El modest projecte empresarial de la família ha derivat en una cadena de cinc restaurants, a Barcelona, Saragossa i Lleida i un en construcció, una cadena de producció a Bellcaire i una nova planta de 6.000 metres quadrats que es construeix a Bell-lloc.

 

La marca s'ha volgut allunyar de les propostes vegetarianes tradicionals, incorporant molta creativitat i innovació en els productes dels seus establiments

La visió que va tenir en el seu dia la parella Teresa Carles i Ramon Barri, es va desplegar de manera exitosa amb l'empenta creativa de Jordi i Mar Barri, projectant la marca Teresa Carles com a icona de la cuina saludable. Del projecte Teresa Carles en va deribar FLAX & KALE, TERESA'S JUICERY, Teresa's Stairway to Health, Feel Good Food o Baobab de Zaragoza, marques del grup que es troben en sis establiments de Barcelona, Saragossa i Lleida, amb una oferta variada i creativa en el marc de la cuina saludable.

Teresa Carles i el seu fill Jordi BarriLa marca s'ha volgut allunyar de les propostes vegetarianes tradicionals, incorporant molta creativitat i innovació en els productes dels seus establiments, una aposta ferma per l'I+D que segons Jordi Barri ha sigut la base de l'èxit de la companyia.

Teresa Carles 1La cadena de restaurants s'han consolidat convertint-se en pionera i referent en el sector, fins al punt que els mateixos clients dels establiments han sigut els que han provocat que l'empresa hagi desplegat un nou segment de negoci dedicat al client final.

Amb aquest afany en la innovació Teresa Carles va llançar els sucs premsats en fred - Cold-Pressed- batuts saludables, que s'han convertit en un dels productes insígnia de la companyia, acompanyats dels gelats, salses, brous, pasta fresca, pastisseria o deshidratats. Tots aquests productes s'elaboraven directament en els mateixos establiments i en l'obrador que l'empresa té a Bellcaire, però el creixement en espais gastronòmics i la venda al consumidor final ha obligat a la companyia a projectar un nou centre logístic, que es construeix a Bell-lloc.

Teresa CarlesVan acompanyar als directius de la companyia Ramon i Jordi Barri, en una visita a les obres de la nova planta del Pla d'Urgell, per conversar i conèixer els projecte dels lleidatans. Una entrevista en la qual la passió de Jordi Barri ens desbordava; projectes, idees, visió de futur i moltes ganes d'innovar en el sector de l'alimentació, que segons el jove empresari ha de representar un important pilar econòmic, sostenible i saludable en els pròxims anys.

L'empresa ha adquirit una parcel·la de 20.000 metres quadrats en el Polígon Vinyes del Mig de Bell-lloc, de les que en una primera fase en construiran 6.000, per a noves línies de producció, gestió i una destacada secció destinada a la Investigació i el Desenvolupament (I+D). Jordi Barri creu que Bell-lloc podria convertir-se en el Silicon Valley de l'alimentació saludable.

Flax&Kale de la companyia Teresa Carles a H&MLes noves instal·lacions del Pla d'Urgell estan dimensionades pel futur creixement de la companyia, que en els pròxims dos anys podran ocupar al voltant de mig centenar de persones, i que estaran enllestides en el primer trimestre del 2018.

Les previsions de la companyia també responen a l'aliança que han dut a terme amb la companyia sueca de moda H&M, que en la nova gran planta de Passeig de Gràcia va decidir introduir una cafeteria Flax&Kale de la companyia Teresa Carles, única al món. Una iniciativa pionera en una superfície de moda, però que va ser conseqüència de la demanda dels mateixos clients, segons va explicar Jordi Barri. Un acord important per als lleidatans que els obre una porta a la internacionalització.