02:50h. Dijous, 24 d'Agost de 2017

Alpicat assoleix un èxit de participació ciutadana en la resolució d'incidències a través de l'App 'Línea Verde'

Amb l'App els veïns disposen d'un canal directe de comunicació amb l'Ajuntament.
Amb l'App els veïns disposen d'un canal directe de comunicació amb l'Ajuntament.

El servei 'Línea Verde' es va implantar a Alpicat l'any passat. Els veïns del poble han demostrat una bona acollida al servei, ja que s'ha provat l'ús continuat que en fan.

El tipus d'incidències que més s'han comunicat a la localitat, són aquelles que fan referència a 'Enllumenat', seguit de 'Voreres i calçades', 'Senyals i vehicles' i 'Escombraries'. A dia d'avui, s'han comunicat 509 incidències, el 77% de les quals ja han estat solucionades.verde

Per tal de poder utilitzar aquest servei, és necessari procedir a la descàrrega de l'App 'Línea Verde'. Per fer-ho, l'usuari ha d'accedir a Google Play o App Store en funció de la tecnologia emprada en el seu Smartphone (Android/iOS). Un cop localitzada, es duu a terme la descàrrega de forma gratuïta. A partir d'aquell moment, l'usuari selecciona el municipi sobre el qual vol comunicar la incidència. El procediment és molt ràpid i senzill.

Per comunicar una incidència, només cal clicar sobre el botó "Notifica la teva incidència". Un desplegable amb les diferents tipologies d'incidències apareix en pantalla. L'usuari selecciona aquella tipologia sobre la qual vol comunicar una incidència. De forma automàtica, l'App detecta les coordenades exactes en què s'ubica el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre aquesta. Ja només queda clicar botó d'enviar. Un cop enviada, personal de l'Ajuntament rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d'aquell moment, s'inicien els tràmits per donar solució a la incidència detectada. El ciutadà, al seu torn, rep notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi en l'estat de la mateixa.

Mitjançant aquesta app, l'usuari també pot plantejar qualsevol consulta mediambiental. Només cal seleccionar l'opció "Fes la teva consulta". En un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per part d'un equip d'experts en la matèria de forma gratuïta.

En aquest servei també s'hi pot accedir a través del domini www.liniaverdaalpicat.cat. A banda de comunicar una incidència o fer qualsevol consulta, l'usuari disposa d'un ampli contingut de consulta mediambiental (guia de bones pràctiques, consells, informació pròpia del municipi, etc ...).

'Línea Verde' també ofereix els seus serveis a través de contacte telefònic al número 902 193 768 en horari de 9.00 hores a 18.00 hores (cost de la trucada 0,07 € / min).

L'Ajuntament d'Alpicat es sent molt satisfet dels resultats obtinguts fins a la data i agraeix la important participació ciutadana, que demostra la implicació i interès dels veïns pel seu municipi.