El Clúster de l'oli de Lleida traurà al mercat una marca amb propietats per combatre malalties cardiovasculars

La producció a les comarques de Lleida se situaria en unes 9.000 tones
photo_camera Els implicats en el projecte sumen una producció total de 2.520 tones

L'Associació Clúster de l'Oli de Catalunya, que agrupa actualment catorze productors de les comarques de Lleida, preveu tenir a punt per a la pròxima campanya 2018-2019 una marca conjunta d'oli gurmet. La nova marca vol donar sortida a l'oli més exclusiu però també es pretén que faci de motor per aportar valor afegit a la resta de la producció, que encara es ven majoritàriament a granel tot i ser de gran qualitat.

Els responsables del Clúster volen que el nou oli Prèmium tingui la categoria màxima Top gurmet i per això s'han imposat complir amb unes rigoroses característiques organolèptiques

El responsable de projectes sectorials de GLOBALleida, Josep Maria BarrufetEn aquest sentit, durant aquesta campanya s'està fent la prova pilot per determinar quins tractaments s'han de fer durant la collita i en la mòlta de les olives al molí per obtenir l'oli que compleixi els paràmetres de qualitat exigits.

Els responsables de l'associació destaquen que també es vol comprovar que s'arriba a la producció mínima per garantir un mínim de 3.000 ampolles inicials

Per al primer any no es planteja una gran producció d'ampolles però sí garantir una quantitat suficient per donar a conèixer la marca en mercats locals però també en mercats exteriors molt ben posicionats.

Producció d'oli a CatalunyaActualment formen part de l'organisme dues cooperatives -la de Sant Isidre de les Borges Blanques i la de La Granadella- i la resta són petits productors. Sumen una producció total de 2.520 tones, que suposa al voltant del 30% de la producció total de Lleida, segons dades del consorci.

L'altre gran projecte del Clúster està encarat a potenciar el valor saludable de l'oli d'oliva verge extra. Per això es vol identificar i potenciar aquella producció que tingui més concentració d'antioxidants (polifenols) naturals perquè es pugui comercialitzar amb una inscripció a l'etiqueta que destaqui que aquell oli en concret és especialment beneficiós per combatre malalties cardiovasculars, una opció que ja està reconeguda a la UE. El Clúster de l'oli de Lleida traurà al mercat una marca amb propietats per combatre malalties cardiovasculars.

Comentaris