L’oleoturisme de les Garrigues present en el projecte Europeu de les rutes d’oli i benestar

“Well-O-Live” aposta pel turisme rural de salut  i benestar impulsat per 7 països d’Europa.

Projectes presentats pel Centre de la Cultura de l’Oli de Catalunya i el restaurant El Castell de la Floresta
photo_camera Projectes presentats pel Centre de la Cultura de l’Oli de Catalunya i el restaurant El Castell de la Floresta

Olea Soul, el Centre de la Cultura de l’Oli de Catalunya i el restaurant El Castell de la Floresta, presenten les seves experiències turístiques en una jornada, que s'ha celebrat aquest dimecres a les Cotxeres del Palau Robert de Barcelona, organitzada per la Direcció General de Turisme sobre les rutes oleoturístiques al voltant del turisme de benestar com principal fil conductor. L’ACT va presentar la marca d’experiències gastronòmiques al sector en aquesta jornada.

Aquest projecte, en el que hi participen 7 regions europees  (Catalunya, Itàlia, Finlàndia, França, Croàcia, Grècia i Bulgària), té com a objectiu  dissenyar rutes transnacionals  de turisme rural temàtic al voltant de la salut i el benestar, posant en valor les diferents singularitats de cada territori.

El programa ha celebrat una sessió pràctica per compartir amb els professionals del sector presents a la jornada les diferents propostes que fan les destinacions a través de la vinculació de l'oli amb les tradicions, la gastronomia, l'artesania, l'esport, el benestar i la cultura.

La jornada ha comptat amb la col·laboració d’experts en disseny de producte de la University of Eastern Finland, on s'hi han presentat les bones pràctiques oleoturístiques de Catalunya amb una bona representació de la comarca de les Garrigues.

Ariadna Boixader, gerent de l’agència d’experiències turístiques Olea Soul ha estat la responsable de presentar el pla general de l’oleoturisme a Catalunya. Pel que fa a la comarca de les Garrigues el CCOC a través de  Sílvia Pallejà, responsable tècnica del CCOC, ha donat a conèixer un exemple de desenvolupament rural en l’àmbit local.

Així mateix Jordi Pascual, productor de l’oli Torclum ha explicat la seva experiència de difondre i valoritzar l’oli verge extra a través del col·lectiu Terra i Taula. El molí d’oli gurmet Migjorn del Bages  explica la seva experiència de visites i activitats al voltant de l’oli en una comarca no tradicionalment oleoturística.

Núria Ventura, Alcaldesa de Ulldecona ha presentat el projecte de les Oliveres Mil·lenàries amb tot un seguit de recorreguts guiats que expliquen el patrimoni i l’historia de l’oli verge com a essència de la cultura i la dieta mediterrània, patrimoni de la humanitat.

Les ponències internacionals  han anat a càrrec de Henna Konu (University of Eastern Finland) que ha abordat el Desenvolupament de l’oferta del Turisme de benestar com a destinació turística amb col·laboració amb els diferents grups d’interès. D’altra banda  Barbara Marcotulli, d’Itàlia, va presentar un taller d’introducció al disseny de productes turístics al voltant de l’oli i els diferents territoris.

Comentaris