Mollerussa celebra el Dia Universal de l’Infant amb un centenar d’alumnes de tots els centres

L’acte serveix per constituir el Consell de Participació Adolescent, que rep l’encàrrec de l’alcalde d’estudiar la desigualtat més enllà de la pobresa 

consell participació 1 interior
photo_camera El Consell de Participació Adolescent estarà integrat aquest curs per 42 joves dels centres de secundària de la ciutat

Mollerussa ha celebrat aquest dilluns la commemoració del Dia Universal de l’Infant amb un acte al Centre Cultural que ha comptat amb la participació d’un centenar d’alumnes de tots els centres  educatius de la ciutat, des de les escoles bressol fins als instituts, passant pels centres de primària; en un acte promogut en el marc del Pla Educatiu d’Entorn.

L’alcalde Marc Solsona ha recordat que Mollerussa ha renovat recentment el segell com a Ciutat Amiga de la Infància per la UNESCO i ho ha fet amb menció d’excel·lència precisament per la tasca de coordinació de tota la comunitat educativa en defensa dels drets d’aquest col·lectiu i amb l’objectiu “d’establir estratègies que facin que el dia a dia sigui millor”. En aquest sentit, ha valorat com a essencial escoltar als infants i adolescents per tal de saber quina és la millor manera d’ajudar-los i contribuir així a “establir un projecte de ciutat on tots ens sentim identificats”.

L'acte ha servit per constituir el Consell de Participació Adolescent amb 42 joves dels centres de secundària

En el transcurs de l’acte, diferents representants del Consell de Participació Adolescent han llegit el manifest en defensa dels drets dels infants i adolescents per després penjar en diferents panells unes siluetes retallades en paper, les unes al costat de les altres, per representar la unió simbòlica de tots a favor de la infància i l’adolescència.

L’acte commemoratiu també ha servit per procedir a la constitució oficial del Consell de Participació Adolescent que aquest curs integren un total de 42 joves dels diferents centres de secundària de la ciutat als que també s’ha sumat enguany representants del Centre d’Educació Especial Siloé.  Tots els representants han rebut de mans de les autoritats l’acreditació com a membres del consell i també un doble encàrrec per part de l’alcalde de la ciutat: pensar i dissenyar un logotip que sigui la imatge del consell i fer un informe que permeti valorar amb ulls d’adolescent aquelles situacions que provoquen desigualtat entre ells més enllà de la pobresa.

Solsona ha destacat, en aquest sentit, la importància de donar visibilitat a aquells elements,siguin tecnològics o d’imatge, que poden causar situacions d’injustícia entre aquest col·lectiu per així des de l’administració poder articular estratègies que ajudin a compensar-les.

Comentaris