Els espanyols consideren l’esport com un dels principals temes de conversa

Si centrem el punt d’atenció en l’esport, l’estudi revela que 6 de cada 10 espanyols reconeixen haver parlat a algú sobre aquest tema en els últims 12 mesos, i fins i tot 7 de cada 10 consideren que saben alguna cosa sobre aquest assumpte

L’esport és el tema del que els espanyols consideren que poden donar una gran quantitat d’informació,
photo_camera L’esport és el tema del que els espanyols consideren que poden donar una gran quantitat d’informació,

Un estudi elaborat per l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC Marques) revela que l'esport és un tema present en l'actualitat diària dels espanyols i del que poden donar una major quantitat d'informació.

A les nostres converses diàries són molts els que parlen sobre esports. De fet, l'esport és el tema del qual els espanyols consideren que poden donar una gran quantitat d'informació, amb un 11,2%, seguit per la música (10,2%) i els programes i sèries de televisió (9,3%).

Però, d'acord amb l'estudi, per als espanyols una cosa és saber parlar sobre esports, i una altra molt diferent la nostra capacitat d'influència sobre altres: l'esport és el sisè assumpte en el qual els enquestats diuen tenir molta força de convicció, sent els homes (amb el 22,2%) els que consideren que tenen molta o bastant probabilitat de convicció, i els joves de 25 a 34 anys (20,2%) els que mostren resultats més alts.

tertulia-sport-estreno-agostoSi centrem el punt d'atenció en l'esport, l'estudi revela que 6 de cada 10 espanyols reconeixen haver parlat a algú sobre aquest tema en els últims 12 mesos, i fins i tot 7 de cada 10 consideren que saben alguna cosa sobre aquest assumpte. Però només un 11,2% reconeix saber molt i un 15,6% tenir una gran probabilitat de convicció sobre això.

Per comunitats autònomes, el 2015, Canàries (63,1%), Castella i Lleó (56,3%,) i Madrid (55%) van reunir el percentatge més gran de ciutadans que prefereix veure les retransmissions esportives a casa, mentre que Cantàbria (12 , 2%), Galícia (10,3%) i País Basc (10,2%) són els llocs en els quals un major percentatge d'espanyols veu retransmissions esportives habitualment en bars, cafeteries i / o hotels amb més freqüència. Tots aquests valors han caigut 7,7 punts percentuals respecte a 2014 potser per ser un període en el qual no s'ha celebrat cap esdeveniment esportiu com les Olimpíades o perquè gran part dels grans espectacles esportius s'emeten cada vegada amb més freqüència en canals de televisió de pagament, en detriment de la televisió en obert.

Finalment, l'estudi també pregunta si, a més de parlar sobre això i veure-ho, els espanyols fan esport. I la resposta, a la vista dels resultats, sembla que no massa. El 2015, els enquestats reconeixen haver practicat una mitjana de 16 minuts diaris d'exercici, fet que suposa prop de dues hores a la setmana. A més, un 15% dels ciutadans afirma haver fet algun esport en el dia d'ahir. Malgrat que sembla un valor poc elevat, es tracta d'una tendència, ja que els valors registrats en 2015 són gairebé el doble que els obtinguts el 2003.

Els lectors poden llegir l’estudi de l’AIMC “Ciutadans i Esport: creix la pràctica, l’interès i la inversió”, 

Comentaris