Mollerussa, presenta la primera APP de Lleida que permet als ciutadans comunicar incidències al consistori

L'aplicació, que ha desenvolupat l'operadora Telefònica, es pot baixar gratuïtament, i permetrà que els ciutadans facin arribar denuncies, de qualsevol àmbit, de forma ràpida

Marc Solsona i Mariano Yagüez proven l'aplicació Mollerussa Viappublica
photo_camera Marc Solsona i Mariano Yagüez proven l'aplicació Mollerussa Viappublica

A partir d'aquest divendres, per a dispositius Android, i el pròxim dimarts per Iphone, els mollerussencs, disposaran de l'APP Mollerussa Viappublica, amb la que podran comunicar o denunciar davant l'Ajuntament qualsevol incidència que es produeixi en l'espai públic de la capital del Pla d'Urgell.

Amb aquesta eina, que ha desenvolupat l'operadora Telefònica, Mollerussa es converteix en la primera ciutat de Lleida, que aposta per una aplicació d'aquestes característiques. Els ciutadans disposaran de diferents categories d'incidències, un cop seleccionada, s'haurà d'ajuntar l'adreça electrònica i una fotografia, i un cop es rebi, l'Ajuntament respondrà sobre l'actuació que es duran a terme. L'aplicació també disposa de geolocalització per tal de conèixer amb exactitud la posició de la incidència.

Imatge de l'aplicació Mollerussa ViappublicaL'aplicació s'ha pensat per tal que sigui senzilla i de fàcil ús. Però tan important és l'aplicació mateixa com la posterior gestió de les incidències, que es farà des de l'Ajuntament. Les comunicacions amb el ciutadà posteriors a l'enviament d'un avís d'incidència es faran via correu electrònic. A més, l'Ajuntament disposarà d'un registre d'incidències publicat al web que es podrà consultar també des de la mateixa aplicació i que mostrarà l'estat de les actuacions que es duguin a terme.

Alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, acompanyat del director d'administracions públiques de Telefònica a Catalunya, Mariano Yágüez, han presentat aquest dimarts l'aplicació. Solsona ha destacat que es tracta d'una eina feta a mida per a Mollerussa i que permet interaccionar amb el ciutadà, agilitzant la comunicació i fent-la més fluida. L'alcalde ha subratllat que aquesta nova eina respon a un compromís que van adquirir al setembre passat i ha admès que des de l'Ajuntament són conscients que pot suposar una allau de peticions dels ciutadans, però que és un risc que assumeix el consistori pel fet que la gran beneficiada de tot plegat és la mateixa ciutat i els seus habitants.

Per la seva banda, el director d'administracions públiques de Telefònica a Catalunya, Mariano Yágüez, ha explicat que es tracta d'una aposta arriscada per part de l'Ajuntament de Mollerussa, ja que haurà de donar resposta a les incidències que es generin i ha remarcat que es tracta d'una eina molt senzilla en el seu maneig. Yágüez també ha volgut subratllar que aquesta nova aplicació reflecteix les ganes i d'interès de l'Ajuntament de Mollerussa per apostar per les noves tecnologies.

Comentaris