A cavall entre nostàlgia i promoció local, Linyola celebra la primera Fira de la Cervesa Artesana

Al voltant de 300 motards van visitar Linyola amb motiu de la Fira de la Cervesa, una trobada que també va servir per fer divulgació dels atractius turístics de la comarca del Pla d'Urgell.

Festa Cervesa Linyola
photo_camera Festa Cervesa Linyola

Es podria dir que amb una lleugera nostàlgia del que va ser la Festa de la Cervesa que s'havia celebrat a Linyola, va néixer la iniciativa d'organitzar la Fira de la Cervesa Artesana i Catalana, segons el regidor de joventut i promoció econòmica Antonio Vallés. Un projecte que des de l'inici va comptar amb la complicitat de veïns i entitats.

La prova d'aquest interès ha estat la implicació de l'associació de jovent, o les dones de l'Adoli, els primers coordinant tota la logística gastronòmica, i les senyores amb el programa musical dels actes de la fira.

L'eix central de la fira van ser els nou cervesers artesans provinents de l'Ametlla de Segarra, Artés, Barcelona, Belianes, Cervera, Igualada, Menàrguens, Molins de Rei i el Vendrell, que van presentar al voltant d'una trentena de varietats. I al voltant d'aquesta mostra es va dur a terme la trobada motera, la segona Festa Country, i la primera Trobada de Col·leccionistes de cervesa.

La iniciativa ha tingut una magnífica resposta, segons els organitzadors, ja que durant tot el dia el pavelló va rebre un gran nombre de visitants, que van participar en els tasts de cervesa, així com en les activitats paral·leles. Amb aquests resultats els organitzadors creuen que es pot garantir la seva continuïtat, d'una banda per la promoció del municipi, i per altra impulsar un sector productiu que s'obre camí en els mercats, demostrant que des de la petita producció també es pot aconseguir una gran qualitat.

A Lleida La Vella Caravana, és un bon exemple, mestres cervesers de Menàrguens, que produeixen unes cinc varietats, que ja opten amb una gran acceptació entre els cercles de consumidors més selectes. Precisament el que volen aconseguir aquests artesans, com expliques els responsables de la marca Birra 08, una cerveseria del Clot de Barcelona, oferir al consumidor un producte elaborat totalment a Catalunya recuperant la tradició que havia tingut el paí. Segons els cervesers catalans tota la producció més comercial de les grans marques catalanes, s'ha traslladat a altres comunitats, per la qual cosa tan sols ha quedat la marca, per molt que es vulgui fomentar la seva catalanitat.

Amb la tasca dels cervesers artesans, es conserva l'essència d'aquest sector, que necessita que el públic valori les qualitats i en fomenti el consum, i per aquest motiu consideren que fires com la de Linyola, faran possible mantenir una activitat que també genera riquesa al territori.

Comentaris
Més a Comarca