El Pessebre Vivent de Linyola finalitza les representacions amb 3.000 visites

El Pessebre Vivent de Linyola va tancar el cicle de representacions aquest diumenge, amb un increment de visites de fora de la comarca que es situaria sobre el 40%, majoritàriament de l'àrea metropolitana de Barcelona.

En la representació del Pessebre i participen més de 200 persones.
photo_camera En la representació del Pessebre i participen més de 200 persones.

El Pessebre Vivent de Linyola va tancar el tretze cicle de representacions nadalenques superant les previsions de l'organització, ja que malgrat fer quatre representacions, una menys que en edicions anteriors, es van superar els 3.000 visitants. Segons el coordinador del Pessebre Àlex Mases en els tres primers dies ja havien visitat la representació 2.500 persones.

Mases va destacar que en la present edició s'ha incrementat en un 40% el nombre de visitants de fora de la comarca, en la major part procedents de l'Anoia i de l'àrea metropolitana de Barcelona, el que significa que la renovació i les campanyes de difusió han tingut el seu efecte. En aquesta ocasió les noves escenes, l'anunci de la crema del ministre Wert a les calderes del Pere Botero, o el caganer han estat curiositat que han atret al públic.

Han estat un seguit de circumstàncies que fan pensar a l'organització en nous projectes de cara al quinzè aniversari del pessebre el proper any, com podria ser representacions diürnes. Segons Mases, el Pessebre de Linyola és únic en les seves característiques el que permetria visualitzar detalls que de nit no són tan evidents. Per altra banda també es pensa en poder oferir paquets turístics que poguessin incloure allotjaments i gastronomia, així com visites guiades al complex monumental i arquitectònic del municipi.


En aquest sentit Àlex Mases va assegurar que l'església de Santa Maria té unes característiques arquitectòniques de gran interès, una iniciativa a la qual es pot afegir el pessebre que instal·la cada any la família de Cal Valent en el seu domicili, un muntatge de a l'entorn de 100 metres quadrats amb figures realitzades pels mateixos propietaris.

Un seguit de propostes que tenen la voluntat d'aprofitar la presència turística al municipi, que s'estima que ha generat un volum econòmic que ronda els 6.000 euros en quatre dies, per la qual cosa potenciar aquest àmbit afavoriria al comerç i el serveis del municipi. Mases va posar l'exemple dels elaboradors de la Camamilla de Linyola, que ha estat la beguda oficial del Pessebre, que durant els dies de la representació han venut més de 100 ampolles d'aquest destil·lat artesà.

Per altra banda aquest any el pessebre ha tingut més repercussió internacional, ja que ha conseqüència de la visita que el fotògraf nord-americà Robert Caplin feia a la comarca, allotjat a la casa Rural d'Utxafava, va fer un reportatge del pessebre que ha penjat al seu blog.

Comentaris
Més a Comarca