Sónar afronta la metamorfosi de festival a esdeveniment de l'entorn de música, creativitat i tecnologia

Sónar presenta SonarCashless , un sistema molt còmode i senzill que serà l'únic mètode de pagament al festival , i que consisteix en una polsera que es podrà recarregar amb efectiu o targeta

Sónar i Sónar+D es transformen en esdeveniment 360º, musica, creativitat i tecnologia.
photo_camera Sónar i Sónar+D es transformen en esdeveniment 360º, musica, creativitat i tecnologia.

El director de Sónar Ricard Robles va explicar, que ja no vas al Sónar només pel seu aspecte cultural o lúdic, sinó per aprendre, participar, fer contactes, buscar feina, intercanviar idees, inspirar-te, fer negocis, un argument per definir el gir estratègic del certamen barceloní, que va definir com la fórmula 360º que ho engloba tot. En una edició que representa l'inici d'un nou relat amb el qual el festival s'obre a usos més amplis i dels quals la ciutat es pot beneficiar. El seu propòsit és que el Sónar sigui un esdeveniment per al teixit cultural, acadèmic i industrial de Barcelona. El codirector va recordar que més del 50% del públic treballa o estudia al voltant del món de la tecnologia, en la roda de premsa que va tenir lloc aquest dijous a l'antiga fàbrica Damm.

Sónar i Sónar+D es transformen en esdeveniment 360º, musica, creativitat i tecnologia.Un projecte que no deixa de banda l'essència del Sónar, amb la música en directe amb una programació de 147 concerts, a càrrec d'artistes de 30 països, atraccions com els retorns de Duran Duran, després de 10 anys de la seva última vista a Barcelona i amb un nou disc, que sortirà a la venda al setembre i The Chemical Brothers, que estrenaran el seu nou espectacle Born in the echoes.

Però possiblement una de les novetats més destacades serà l'ampliació de Sónar+D, que en la seva tercera edició, ocuparà les cinc plantes del pavelló 4 de Montjuïc, en les que es distribuiran quatre àrees que acolliran espais d'exposició, auditoris per a conferències, zones de demostració de productes, gestió de xarxes i presentacions en directe.

Aquest binomi de Sónar i Sónar+D ha fet possible igualar l'afluència de públic de dia i de nit, tal com es va observar en la passada edició, en la que de les 109.000 persones que van passar pel festival, gairebé la meitat, 52.000, van correspondre al Sónar de dia. Aquest any, el festival espera repetir xifres semblants, entre les 100.000 i les 110.000 persones, segons estimacions del codirector del certamen Ricard Robles.

Comentaris