Les Borges presenta un pla de dinamització comercial per reobrir comerços

El consistori vol incentivar l’obertura de nous negocis mitjançant l’ocupació de locals buits de l’eix comercial a través d'una línia d'avals amb entitats financeres
Imatge d'un local comercial a les Borges.
photo_camera Imatge d'un local comercial a les Borges.

Amb aquesta iniciativa, que pretén donar una imatge homogènia del comerç de la població, la regidoria de Promoció Econòmica proposa una solució en la què tant els propietaris de locals buits com els emprenedors de negocis hi surtin guanyant. Per una banda, el propietari del local tindrà la tranquil·litat de llogar a un nou comerciant el seu local, perquè en cas de fallida del negoci l’aval cobriria els mesos no percebuts. D’altra banda l’objectiu principal de la iniciativa es basa en donar un suport a l’emprenedor que vol obrir un negoci a les Borges, ja que des de l’Ajuntament se’l pot ajudar a fer-ho possible, sense la preocupació que li podria suposar l’impagament de dues mensualitats, en cas de que hagués de tancar. “La voluntat del govern municipal és dur a terme accions que serveixin per impulsar l’activitat econòmica de les Borges i en concret la zona del nucli antic”, afirma el regidor de promoció Econòmica Jordi Ribalta. “Hem comprovat que hi ha molts baixos i locals que estan buits i tancats i no s’incentiven per posar-los en lloguer”, declara. En aquest sentit, es farà una diagnosi dels locals inactius, alguns dels quals porten molts anys desocupats, i es parlarà amb els propietaris. També està previst detallar les característiques d’aquests possibles nous espais de negoci i es faran propostes per saber quin ús podrien tenir.

Està previst que els projectes de noves obertures s’estudiïn d’acord amb les necessitats del municipi i del seu entorn, per tal d’intentar proporcionar una oferta comercial conjunta i complementària que eviti l’evasió de la despesa en consum i comerç cap a altres ciutats properes. La campanya es donarà a conèixer a través dels mitjans tradicionals però també a través de les noves tecnologies i les xarxes socials.

Per altra banda, el pla de dinamització comercial compta amb una estratègia de fidelització de comerços per tal de fomentar i fer créixer l’Agrupació de Comerciants i proporcionar-los beneficis econòmics, que des del consistori es treballarà juntament amb l’àmbit privat.

Comentaris