15.11.2019 |

El Consell Comarcal promociona les Garrigues sota la marca Oliturisme

Juli Muro rep la visita de representants de l’Ambaixada d'Indonèsia en el marc de la 50a Fira de l’Oli de les Garrigues, com a continuïtat de les accions de promoció que es van endegar al mes d'octubre. 

Juli Muro i Enric Mir van acompanyar a la delegació indonèsia.
Juli Muro i Enric Mir van acompanyar a la delegació indonèsia.
El Consell Comarcal promociona les Garrigues sota la marca Oliturisme

En el marc de la 50a Fira de l’Oli de les Garrigues, el president del Consell Comarcal, Juli Muro, ha fet balanç de les accions de la marca Oliturisme de les Garrigues, de promoció de la comarca basada en l’oli i el patrimoni cultural i turístic. 

Muro va ser l’encarrregat de rebre, aquest divendres la representació de l’Ambaixada de la República d’Indonèsia a Espanya que ha visitat la Fira, encapçalada pel seu conseller d’assumptes econòmics, Erie N. Bawono, i acompanyats del representant de la Conselleria d’Agricultura i de la Promotora d’Exportacions Catalanes (PRODECA), Joan Caballol.

Es tracta de la tercera trobada que el Consell Comarcal manté amb els representants del país del sud-est asiàtic, interessats en establir llaços comercials amb els productors i distribuidors d’oli de les Garrigues, així com amb el sector turístic de la comarca. En aquest sentit, Muro ha explicat que

en col·laboració amb els agents del sector turístic de la comarca s’han començat a fer paquets turístics per promocionar les Garrigues entre els turistes d’Indonèsia interessats en viatjar a la regió.

Per la seva banda, Erie N. Bawono ha manifestat el gran interès que el seu país té per la producció d’oli que es fa a les Garrigues de cara a introduir-lo a la dieta dels seus habitants.

Durant els últims mesos, també s’han establert ponts de diàleg amb la Índia, a través del cònsul general d’aquest país asiàtic a Espanya, per exportar el producte estrella de la comarca, l’oli d’oliva verge extra, així com despertar l’interès dels turistes asiàtics per visitar les Garrigues. 

Es tracta d’una més de les estratègies de promoció contemplades a la marca Oliturisme, que té per objectiu, per una banda, ampliar els horitzons comercials dels productors i distribuïdors d’oli i productes de la comarca i, per l’altra, donar a conèixer al món el potencial cultural i turístic de les Garrigues. En aquests sentit, Muro ha recordat que des del Consell Comarcal s’ha organitzat recentment un curs de guies turístics de les Garrigues per millorar i aprofundir en la formació d’aquelles persones que es dediquen o es volen dedicar a la promoció cultural i turística de la comarca. 

Comentarios