La Fira de l'Oli de les Borges s'obre pas a les xarxes 2.0

Un centenar de participants al concurs d'Instagram i un gran augment de l'activitat relacionada amb el certamen a Facebook i Twitter ho acrediten

El públic omple el Pavelló de l'Oli de les Borges Blanques, Fira de l'Oli Verge Extra.
photo_camera La 51a edició del certamen va tancar diumenge amb 68.000 visitants.

La notorietat aconseguida per la 51a Fira de l’Oli Verge Extra i les Garrigues, que s’ha celebrat aquest cap de setmana a les Borges Blanques, ha quedat palesa amb el gran augment de l’activitat a les xarxes 2.0, principalment a Facebook, Twitter i Instagram. Durant aquests dies admiradors i seguidors han pujat un total de 95 fotografies amb l’etiqueta #FiraOli2014, de les quals se n’han seleccionat 19, per participar en el concurs a Instagram, una iniciativa convocada per l’Ajuntament a través de l’Oficina Jove per buscar la millor fotografia de la Fira de l’Oli.

Les fotografies seleccionades són instantànies que reflecteixen el caràcter popular de la fira, i mostren sobretot l’ambient dels pavellons firals, el detall de l’oli i les olives de les parades i els nous espais del recinte. L’entrega de premis tindrà lloc el diumenge 26 de gener al circuit de Karts de Juneda. El regidor responsable de la Fira, Jordi Ribalta, s’ha mostrat molt satisfet “de la gran repercussió que ha tingut el certamen no només als mitjans de comunicació tradicionals sinó també al Internet, sobretot a través de les xarxes socials”. Ribalta ha destacat la gran aposta que s’ha fet des de l’organització de la Fira “per les noves tecnologies, sobretot a través de l’emissió d’acte en directe online i per la divulgació dels principals actes del certamen a l’instant, tal i com mostren les dades de la viralitat que s’ha generat a través de les principals xarxes socials, i el fet que Instagram es disparés arran de l’èxit de la convocatòria del concurs de fotografia, que va estar obert fins al tancament de la fira”.

D’altra banda les xarxes socials Facebook i Twitter han incrementat considerablement la seva activitat en relació a la Fira de l’Oli. Durant els dies del certamen, la pàgina web www.facebook.com/firaoli ha arribat directament a un total de 7.846 persones, que han realitzat 35.907 impressions d'algun contingut de la pàgina en aquesta xarxa social.

Pel que fa a Twitter, l’usuari @firaoli va arribar a 20.277 comptes de Twitter, que entre retuits i tuits directes van fer que @firaoli fos visualitzat 34.719 vegades. A més, l’etiqueta #FiraOli2014 va arribar a 9.129 comptes de Twitter i va ser visualitzada en 25.138 ocasions. D’altra banda l’etiqueta #Firaoli a Twitter va arribar a 12.423 comptes i va ser visualitzat 25.062 vegades.

Comentaris