L’Ajuntament de Lleida està elaborant un curtmetratge sobre les dificultats d’aprenentatge i la diversitat cognitiva.
Aquest material es penjarà al web de l’àrea d’Educació perquè els centres educatiu i les entitats interessades en puguin fer ús
El seu objectiu és fer visible la realitat de la diversitat cognitiva que es troba present en moltes aules, a través de l’experiència personal i amb un missatge positiu i d’apoderament, per capacitar els joves i les seves famílies; i oferir un material atractiu pels professionals de l’àmbit puguin utilitzar a les aules per generar debat al voltant de la diversitat cognitiva.
El vídeo s’ha encarregat a l’associació Adai, que s’ocuparà de la producció i l’elaboració del curt, on hi participaran dos joves de la ciutat compartint les seves vivències
L’enregistrament del vídeo es va fer el passat divendres 3 de setembre en diversos punts de la ciutat, com la Seu Vella o els Camps Elisis. Així, la productora audiovisual del projecte #desetiquétame ha conversat amb els dos joves lleidatans, que estudien a l’INS Joan Oró.
Es calcula que entre un 10 i un 15% de l’alumnat té un trastorn d’aprenentatge i cada dia se’n detecten més
Els equips docents en són cada vegada més conscients i ofereixen suport i acompanyament a les famílies per evitar l’abandonament escolar.
El vídeo pretén ser una eina atractiva, amb un llenguatge directe, que parteixi de la pròpia experiència per ajudar a fer visible i normalitzar la diversitat cognitiva en contextos com l’aula, casa o el propi entorn social.