Primers moviments de terra per a construir la futura estació d’autobusos de Mollerussa

Mollerussa obres estació autobusos interior
photo_camera Al lloc hi treballen dues màquines retroexcavadores que en els pròxims dies netejaran el terreny i el posaran a punt per a l’edificació

Les obres de la futura estació d’autobusos de Mollerussa han començat aquest dimecres al matí de manera més visible, amb els primers moviments de terra per part de dues màquines retroexcavadores que al llarg dels pròxims dies seran les encarregades de netejar el terreny i posar-lo a punt per l’edificació, segons han informat al consistori responsables de l’obra que du a terme el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.Mollerussa obres estació autobusos 1 texte

La nova estació, les obres de la qual van adjudicades a Copisa per un import de 872.000 euros i amb un termini d’execució de 6 mesos, tindrà una andana lineal amb una capacitat d’estacionament per a quatre autobusos en bateria i disposarà d’una zona per a un autobús addicional així com tres places per estacionament de taxis. L’andana principal, la zona d’espera exterior i l’edifici de serveis de l’estació estaran protegits amb una coberta metàl·lica.

Millora del carrer Prat de la Riba, que conservarà el doble sentit però que es quedarà sense l'actual zona d'aparcament

Per complementar l’oferta, l’Ajuntament ha demanat a l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) la possibilitat que, quan la nova estació entri en funcionament, s’habiliti una segona parada de bus a la ciutat, en concret a la carretera de Torregrossa on ja paren els autobusos de manera provisional durant els dies de la Fira de Sant Josep. Així mateix, també ha plantejat la possibilitat de poder habilitar també una altra parada més, en un punt encara per definir a la zona est de la ciutat.

Paral·lelament a aquestes obres, l’Ajuntament projecta actuar en la millora del carrer de Prat de la Riba, per al qual, a falta de la redacció del projecte definitiu, es planteja que es conservi el doble sentit per no col·lapsar els carrers adjacents que són vies d’entrada i sortida de la ciutat. Per fer possible aquesta doble direcció, s’hauria de suprimir l’aparcament actual d’aquest carrer, que és una banda, el qual quedaria compensat per la construcció d’una zona d’aparcament que es preveu habilitar al terreny contigu a l’estació d’autobusos en paral·lel a la via del tren.

Comentaris