Aitona i Tailàndia assenten les bases d’una futura col·laboració en matèria de promoció turística

aitona2

L’Ajuntament ha aprofitat la presència a FITUR per reunir-se amb representants de l’ambaixada del país asiàtic i treballar en el desplegament de diverses accions encaminades a difondre el patrimoni natural i paisatgístic vinculat a la flor d’ambdues regions.

L’Ajuntament d’Aitona ha estat present avui dijous 24 de gener en el segon dia de la Fira Internacional de Turisme (FITUR) que se celebra aquesta setmana a Madrid. Després de participar el dimecres 23 de gener en la jornada inaugural d’aquesta fira turística –la més important de l’Estat espanyol-, el consistori ha repetit novament presència a l’esdeveniment amb el propòsit de cercar nous vincles i relacions amb agents turístics públics i privats que permetin difondre a nivell internacional el projecte de Fruiturisme i els actius patrimonials, gastronòmics i naturals del municipi.

En aquesta línia de treball, l’alcaldessa Rosa Pujol; i la primera tinent d’alcalde, Maria Antònia Royes; s’han reunit amb Natenapa Kongsri, encarregada de negoci de l’Ambaixada Reial de Tailàndia. La sessió de treball, presidida en tot moment per un clima d’entesa, ha permès al consistori fomentar la coneixença mútua i presentar a la representant del país asiàtic el objectius, l’oferta i les línies estratègiques del projecte de Fruiturisme i assentar les bases d’una futura col·laboració entre ambdues regions en matèria de promoció turística que potenciï els actius compartits.

Rosa Pujol valora molt satisfactòriament la trobada i avança que “amb la regió d’Udon Thani compartim un patrimoni comú al voltant de la floració. Ells, gràcies a la flor de lotus; i nosaltres, a la dels presseguers. Ambdues, inunden de color rosa els nostres paisatges oferint un espectacle visual únic i privilegiat carregat de simbolisme”. Per tot plegat, Pujol afirma que “amb Tailàndia hi volem establir una relació de cooperació similar a la que ja mantenim actualment amb països com el Japó, i que han demostrat ser tot un èxit a nivell turístic i cultural”.

Entre les primeres accions de col·laboració que podrien establir-se hi ha l’organització a Aitona d’una exposició fotogràfica amb imatges de la floració a Udon Thani; o la visita al municipi d’una delegació de la regió tailandesa durant el moment de la floració dels camps aitonencs.

Tot a punt per a la nova campanya de la flor Mentrestant, aquestes setmanes l’Ajuntament treballa per enllestir els darrers serrells de la campanya de la flor d’aquest 2019, que és previst que s’iniciï durant el proper mes de març i que es presentarà públicament a mitjans del mes de febrer. Enguany, l’objectiu és superar la xifra històrica dels més de 20.000 visitants que el municipi va acollir durant la campanya del 2018 per gaudir de les diferents visites i activitats organitzades.

Comentaris