Sónar i Mediapro aposten per la creació d’un espai d’immersió audiovisual dins del festival

Una de les projeccions del nou espai Sonar360 by MEDIAPRO
photo_camera Una de les projeccions del nou espai Sonar360 by MEDIAPRO

Sónar i el Grup MEDIAPRO han signat un acord de col·laboració per als propers tres anys per fomentar l’audiovisual immersiu  360º i l’àudio en 3D. Aquest acord es farà patent en el nou escenari Sonar360º by MEDIAPRO, que s’estrenarà al Sónar 2018. Aquest espai mestarà dedicat al treball audiovisual fulldome, una experiència immersiva on l’espectador està envoltat d’imatge i so.

El Sonar360º by MEDIAPRO estarà situat dins d’una cúpula de 19 metres de diàmetre que comptarà amb peces que provenen de centres com la Société des Arts Technologiques de Montreal i el Fulldome Research Group del Royal College of Art de Londres. A més, també s’hi projectaran composicions dels estudis audiovisuals barcelonesos Onionlab, Eyesberg i Darklight Studio.

En aquest espai audiovisual també s’hi duran a terme shows en directe que aniran a càrrec de l’artista visual i compositor alemany Ulf Langheinrich i la creadora nord-americana Synthestruct. El primer oferirà Lost, una experiència lumínica que distorsiona les dimensions i la percepció de l’espai, mentre que Synthestruct presentarà la peça Inteference on l’artista jugarà amb els patrons visuals de l’aigua en contacte amb les vibracions del so.

Per completar la programació de l’espai, s’impartiran dos workshops d’iniciació a la creació de contingut audiovisual immersiu. Aniran a càrrec de Sean Caruso i s’hi tractaran temes com la producció fulldome, les aplicacions del vídeo immersiu o la producció d’imatge esfèrica, entre altres.

Comentaris