La Mostra Galacticat premia la pel·lícula del director americà Nicholas Ashe Bateman

El director del Galacticat, Ramon Bochaca ha destacat el creixement exponencial dels assistents durant tota la setmana, i  des de l’organització s’ha valorat l’èxit que ha suposat portar a terme una mostra de cinema després de més d’un any de pandèmia
Pantalla instal·lada a la terrassa de l'Ateneu de Tàrrega @Galacticat
photo_camera Pantalla instal·lada a la terrassa de l'Ateneu de Tàrrega @Galacticat

La pel·lícula The Wanting Mare del director americà Nicholas Ashe Bateman ha estat la guanyadora de la vuitena edició de la Mostra de Cinema Fantàstic i de Terror de Ponent que se celebra a Tàrrega. El palmarès de la convocatòria cinematogràfica es completava amb els curtmetratges The Appointment de l'anglès Alexandre Singh, Mélopèe del canadent Alexis Fortier, Malakout de l'iranía Farmoosh Abedi i Le Rfoi des Démons du Vent del francès Ciémence Poésy.

El jurat del vuitè Galacticat, va estat presidit per Judith Colell, presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català, i es completava amb Dani Villanueva, productor, guionista i director de cinema, el crític de teatre Pep Prieto i l’actor i director de cinema Miguel García Borda.

Team Galacticat 2021Aquest diumenge la presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català, Judith Colell clausuraba la mostra Galacticat, que enguany ha comptat amb la participació d'alguns dels directors i actors protagonistes dels més de 150 curts i llargmetratges que han transformat Tàrrega en la capital del cinema fantàstic i de terror. Entre els convidats es trobaven el director del curt alemany ‘Mutti’, Xavier Baeyens; Silvia Pradas i Javier Llovería, directora i productor del curt ‘Nosotros’; Susana Ramírez i Jaime Arnaiz, directora i productor executiu del curt ‘Dilo' i Armando Molina, director de ‘Multivers’. 

Durant el cap de setmana, Tàrrega s’ha convertit en una sala de cinema a l’aire lliure gràcies a les dues pantalles d’exhibició, que s’han instal·lat a l’Avinguda Catalunya de la capital de l’Urgell. Aquesta iniciativa se suma a les accions que s’han dut a terme durant tota la setmana, entre les quals sobresurt la terrassa de l’Ateneu de Tàrrega, que també s’ha convertit en un espai de cinema a l’aire lliure. A més, enguany s’han afegit activitats paral·leles al certamen, com el GalacticGames o l’Off Fest i se n’ha pogut repetir d’altres com la degustació de gintònics.

Públic a l'entrada del cinema Magestic de TàrregaEl director del Galacticat, Ramon Bochaca ha destacat “el creixement exponencial dels assistents durant tota la setmana”. Des de l’organització s’ha valorat l’èxit que ha suposat portar a terme una mostra de cinema després de més d’un any de pandèmia. En aquesta vuitena edició, marcada per la situació sanitària, han tingut una bona acceptació els passis virtuals. Més enllà d’aquesta circumstància, Bochaca ha recordat que Tàrrega ha estat l’escenari de la projecció de més de 100 hores de cinema durant aquesta setmana. A més, ha detallat que “la resposta del públic ha estat excel·lent, no només responent positivament a l’esdeveniment, sinó que ha propiciat xerrades sobre cinema després de les sessions, elogiant la qualitat de les propostes que hem ofert”.

Bochaca destacava que per garantir la seguretat de tots els assistents, enguany hem volgut fer una nova aposta pels espais a l’aire lliure, repetim l’experiència d’instal·lar pantalles exteriors a l’Avinguda Catalunya, just a la façana dels Cinemes Majèstic i afegim la terrassa de l’Ateneu a la nostra llista d’espais. A més, hem programat diferents sessions d’algunes de les pel·lícules més esperades i hem ampliat la franja horària de programació perquè tot aquell qui vulgui anar al cine ho faci amb totes les garanties de seguretat per part nostra. 

Palmarès de la vuitena Mostra Galacticat de Tàrrega

 

Secció Oficial Llargmetratges

Premi a la millor pel·lícula:

THE WANTING MARE de Nicholas Ashe Bateman (EUA, 2019)

Sinopsi:

A la localitat de Whithren, una línia de dones té un mateix i solitari somni a través de diverses generacions.

Sobre l’autor:

Nicholas Ashe Bateman és de Baltimore, Maryland. Anteriorment ha treballat com a editor, dissenyador de conceptes i supervisor d’efectes visuals. El seu treball més recent inclou ser supervisor d’efectes visuals per a “The Green Knight” (2020) i dissenyador d’efectes visuals per a “Wendy” (2019) de Benh Zeitlin, Efectes visuals per a “Free Solo” (2018), “Save Yourselves!” (2020), “Topside” (2020) i supervisor d’efectes visuals i coproductor de Canary (2020) i “Chuck Hank and the San Diego Twins” (2020) per a Coatwolf Productions (Bellflower). The Wanting Mare és el seu debut com a director.

Secció Oficial Curtmetratges 

Premi al Millor Curtmetratge en la categoria TERROR

THE APPOINTMENT d’Alexandre Singh (Regne Unit, 2019)

Sinopsi:

En aquest conte sobrenatural de l’artista visual Alexandre Singh, un novel·lista primmirat, Henry Salt, es desperta d’un malson per a continuació trobar una anotació preocupant al seu diari: les 12 hores al restaurant ‘La Folie’. Però, amb qui es troba Henry, i per què no recorda haver fet aquesta cita? Quan no hi troba ningú, Henry s’obsessiona amb resoldre el misteri. A través d’una sèrie de trobades cada vegada més surrealistes, Henry descobreix que la veritat és més inquietant del que podria imaginar.

Sobre l’autor:

Alexandre Singh és un artista visual amb seu a Brooklyn, nascut a Bordeus, França, de pares indis i francesos. Va ser educat a Manchester, Regne Unit, abans d’estudiar Belles Arts a la Universitat d’Oxford.

La seva obra s’ha exposat en espais de tota Europa i els Estats Units, inclòs el Museu Solomon R. Guggenheim de Nova York; Stedelijk Museum, Amsterdam; Palais de Tokyo, París; Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, París; The Serpentine Gallery, Londres; i Witte de With, Rotterdam.“The Appointment” és la seva primera pel·lícula.

Premi al Millor Curtmetratge en la categoria FANTÀSTIC

MÉLOPÉE de Alexis Fortier Gauthier (Canadà, 2019)

Sinopsi:

Tres amics de vacances al costat del mar se senten encisats per una força sobrenatural.

Sobre l’autor:

Alexis Fortier Gauthier és un cineasta original i prolífic format a UQAM i INIS a Montreal. En quinze anys de pràctica, ha dirigit diversos curtmetratges, inclosos Après tout (Premi Genie 2008), Dans la neige i Gaspé Copper. El 2016 va codirigir el llargmetratge de ficció Ink and Blood.

Premi al Millor Curtmetratge en la categoria ANIMACIÓ

MALAKOUT, de Farnoosh Abedi (Iran, 2019)

Sinopsi

La música era la seva passió… L’amor va ser la seva obra mestra…

Sobre l’autor

Abedi ja és un vell conegut del Galacticat i sempre ha estat present en les finals. Es va emportar el guardó a millor curtmetratge al Criptshow.

Premi al Millor Curtmetratge de GÈNERE LLIURE

LE ROI DES DÉMONS DU VENT , de Clémence Poésy (França, 2018)

Sinopsi:

És la nit de Cap d’Any. Sophie, una infermera d’urgències psicològiques al límit, és l’encarregada d’admetre a Marie, una pacient amb problemes portada per la policia després d’una crisi. Tot i les seves divergències i la seva evident angoixa, Marie té alguna cosa especial que confon Sophie. Durant la seva conversa, Marie mira a través de Sophie i fa comentaris que la porten a qüestionar-se profundament la seva relació amb el seu xicot Vincent. Després d’aquesta nit, res no serà mai més igual.

Sobre l’autor:

Clémence Poésy és una actriu i model francesa. Coneguda per interpretar a Fleur Delacour en la sèrie de Harry Potter, Chloe a Amagats a Bruges i la detectiu Elise Wassermann a la sèrie de televisió anglofrancesa The Tunnel, adaptació de la sèrie original escandinava Bron/Broen.

    

Comentaris