256 persones van morir en accidents de trànsit a Catalunya el 2018, un 7% més que el 2017

Bombers actuant en un accident de trànsit - Bombers 1
photo_camera Bombers actuant en un accident de trànsit - Bombers

256 persones van morir en 229 accidents de trànsit al conjunt de la xarxa viària catalana el 2018, un 7% més que el 2017. Pel que fa als sinistres mortals, l'augment és del 8%. A les vies interurbanes, els atropellaments mortals han augmentat un 240%, amb 17 víctimes, i 60 persones van morir en sortides de via -un tipus d'accident molt lligat a l'excés de velocitat, distraccions i tòxics-, un 54% més que l'any anterior.

Per reduir la sinistralitat de cara al 2019, els Mossos d'Esquadra aposten per una activitat policial més dinàmica: l'helicòpter de Trànsit torna a volar des de fa uns dies, recuperaran els vehicles espiell i potenciaran els radars mòbils

El conseller d'Interior, Miquel Buch, s'ha mostrat contundent amb les infraccions, com l'excés de velocitat i l'ús del mòbil al volant, i ha parlat directament de conductes homicides.

Els accidents de trànsit van segar la vida de 185 persones en les carreteres interurbanes catalanes el 2018, un 10% més que el 2017. En zones urbanes, 71 persones van morir en accidents trànsit, un 1% menys respecte a l'any anterior. En total, 256 víctimes mortals. Parlem de dades, però darrere de cada xifra, hi ha persones i familiars que perden la vida, ha subratllat Buch en el balanç de sinistralitat viària del 2018, presentat aquest dijous. 

La demarcació on més han pujat els accidents de trànsit amb víctimes mortals en zona interurbana és Tarragona, amb 39, un 70% més que el 2017, quan se'n van produir 23. 44 persones van perdre la vida a les carreteres d'aquestes comarques, un 52% més que l'any anterior 

Agents de trànsit del cos de Mossos d'EsquadraEl director del Servei Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau, ha assenyalat que més de la meitat dels accidents mortals, concretament 22, van tenir lloc en tres vies: 13 a la N-340; 6 a l'A-7 i 3 a l'AP-7. Els 13 accidents de la N-340 es van produir abans que s'hi restringís la circulació dels vehicles pesants, el setembre pasat. Els responsables de Trànsit confien que aquesta mesura permeti reduir la sinistralitat en aquesta carretera. 

El pla es va centrar en 103 trams de carretera, que representen un 18% de la longitud total de carreteres de Catalunya i un 42% de la mobilitat, i en factors concurrents d'accidentalitat com són velocitat, alcohol i drogues i distraccions. Entre abril i desembre, es va reduir un 18% la mortalitat en els trams prioritzats, mentre que en el primer trimestre, havia pujat un 46%. A la resta de trams, ha pujat un 11% entre abril i desembre i havia incrementat un 94% en els primers tres mesos de l'any. 

Els ciutadans infractors saben com eludir els radars i per això potenciarem el patrullatge en vehicles de paisà amb radars mòbils

Accident de trànsit a les carreteres de CatalunyaDe cara al 2019, el Departament d'Interior recondueix aquest pla de contenció i manté el nivell 3 de trànsit. Això significa, entre altres mesures, que tots els agents de la Divisió de Trànsit dels Mossos d'Esquadra sortiran a patrullar per detectar conductes infractores i de risc.

També es recuperaran aquest any els anomenats vehicles espiells, que els Mossos d'Esquadra havien utilitzat anteriorment. Es tracta de vehicles no logotipats amb agents uniformats que capten les infraccions mentre circulen. Després d'un litigi entre companyies i de mesos sense que pogués volar, començaran de nou les tasques de vigilància i control de l'helicòpter del Servei Català de Trànsit, que té una vista panoràmica i precisa per caçar les infraccions. A més, es potenciaran els radars mòbils.

Comentaris