Arrenca el curs al Pla d'Urgell amb un ingent esforç dels centres, que demanen més personal

El curs escolar arrencava aquest dilluns al Pla d'Urgell amb dualitat de sensacions, d'una banda les ganes de retrobar-se dels alumnes, poder recuperar els hàbits de conciliació familiar dels pares, i per altra el neguit, i l'esforç ingent dels equips docents i les AMPES dels centres educatius
Escola Minyons d'Urgell de Fondarella, el primer dia del curs 2020-21
photo_camera Escola Minyons d'Urgell de Fondarella

El curs escolar arrencava aquest dilluns al Pla d'Urgell amb dualitat de sensacions, d'una banda les ganes de retrobar-se dels alumnes, poder recuperar els hàbits de conciliació familiar dels pares, i per altra el neguit, i l'esforç ingent dels equips docents i les AMPES dels centres educatius. Així i tot tant en primària com en secundària el primer dia de classe s'ha desenvolupat amb normalitat, tret d'alguna anècdota puntual.

Una tutora pren la temperatura en l'escola Ignasi Peraire de MollerussaL'escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa obria portes amb tot el reguitzell de mesures sanitàries i higièniques per evitar els contagis, entrades diferenciades, l'ús de la mascareta, la gestió de grups, els espais aïllats pels possibles casos de febre, i el que més ha sorprès als escolars ha sigut la presa de temperatura en accedir al recinte, i haver d'utilitzar gel hidroalcohòlic en entrar a l'aula.

Escola Ignasi PeraireSegons la directora de l'escola Ignasi Peraire, Montse Serret, una quarantena d'alumnes no s'han incorporat a les classes, alguns perquè han estat en contacte amb entorns familiars positius de coronavirus, i altres perquè directament han fet saber, que davant de la incertesa no portarien els fills a l'escola. Serret ha afegit que els pares han de tenir total tranquil.litat, ja que el centre ha aplicat totes les mesures per evitar els contagis.

Escola Minyons d'Urgell FondarellaL'escola Minyons d'Urgell de Fondarella ha iniciat el nou període escolar amb totes les mesures prescrites per garantir la seguretat d'alumnes i dolcenc. Amb una matrícula que ronda els noranta-quatre alumnes, no han tingut inconvenients d'espai, segons explica la directora Magda Jové, més tot el contrari, ja que el centre ha pogut utilitzar la pista coberta per poder distribuir els diferents grups en el temps d'esbarjo i activitats.

Les dimensions de l'escola El Sitjar de Linyola són un altre escenari, amb una matrícula que es troba sobre els 255 alumnes. La seva directora Sònia Garcia explica que tot i no ser molt agreujant la disponibilitat d'espais sí que ho és tenir la matrícula oberta, que permetrà l'arribada de nous alumnes en els pròxims dies que faran trontollar les ràtios. Garcia també reivindica la necessitat de docents per poder afrontar la situació amb total garantia.

Escola El Sitjar de Linyola 2La directora del centre linyolenc, destaca el suport que ha rebut de l'Ajuntament, que ha instal·lat una tanca perimetral en l'entrada de l'escola, per impedir accés dels vehicles, ha col·locat aparcaments de bicicletes en el recinte, i ha delimitat quatre rutes escolars pels carrers del municipi, per tal de fomentar que els nens i nenes puguin anar a peu a l'escola.

Secundària

Pel que fa a Secundària, d'Institut Terres de Ponent arrencava el curs també amb la reivindicació de més recursos humans, ja que s'han matingut la plantilla de professorat del curs anterior, una xifra que consideren insuficients per poder complir estrictament les mesures de seguretat, segons la directora Roser Capell. Les característiques del centre educatiu de la capital del Pla d'Urgell ha obligat a configurar dos grups de batxillerat un de 30 alumnes i un altre de 34, en espais en els quals no es podran respectar les distàncies de seguretat.
INS Terres de Ponent
L'Institut La Serra també encetava el nou període amb la situació controlada pel que fa a la gestió de l'arribada dels alumnes, segons explicava el director Ignasi Serret, qui ha destacat que el centre ha pogut disposar d'espais, però la majoria d'aquest no superen els 50 metres quadrats per la qual cosa les distancies serà difícil de respectar. Serret ha afegit que per fer altres distribucions més generoses amb la seguretat cal més docents.
INS Terres de Ponent 4
Serret ha explicat que en el marc de la gestió dels accessos al centre, han tingut un lleuger inconvenient amb les empreses de transport, que no permeten que els escolars pugin les carteres a l'autobús, el que ha provocat aglomeracions en l'entrada d'alguns grups. Segons Serret el centre ha observat que en línia autobusos d'una altra companyia els alumnes portaven les carteres, cosa que els ha permès accedir al centre de forma ordenada, per contrari en altres línies els joves han hagut de recollir el material escolar dels maleters, el que ha provocat desordre i aglomeracions. Serret ha afegit que demanaran a les empreses que els estudiants puguin pujar el material, ja que es tracta de recorreguts molt curts.

Serret a assegurat que l'inici del curs era imprescindible, perquè no es podia tenir més temps als joves despenjats del sistema educatiu. Així i tot, estudiants i professors s'han d'habituar a l'ús de la mascareta que incomoda en la quotidianitat, i dificulta la compressió oral, ha afegit Serret. En tots cas, si malgrat tota la pedagogia que docent i departament està fent respecte a les mesures, continua l'increment de contagis, ja es veurà quines són les solucions que s'hauran d'aplicar.

El curs escolar ha arrencat aquest dilluns a la demarcació de Lleida amb 55.934 alumnes, 1.275 menys que l'any passat. Ho fa també amb 141 professors de baixa a causa de la covid-19. Tot i que Educació ja va dir la setmana passada que ha cobert aquestes baixes i a més ha impulsat 314 places de professors de nova creació, als centres no han notat massa aquests reforços ja que a la pràctica suposa comptar amb un o dos mestres més.

Comentaris