Una bona campanya després d'anys de males collites, però complicada pel que fa al mercat

Augmenta la collita de l'oli, però en cau el preu

oli d'oliva max pixel
photo_camera La producció se situaria en 33.000 tones, però preocupa la caiguda del preu, que ja és inferior a 2,3 €/Kg - Max Pixel

La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya confirma que la campanya 2019 - 2020 se situarà en unes 33.000 tones d’oli, unes 12.000 tones superior a la nefasta collita anterior, és a dir, amb un augment del 35%. Aquesta xifra és lleugerament superior a la mitjana dels darrers anys, d’unes 30.000 tones, que s’ha anat reduint progressivament a causa de les males collites.

Per províncies, la producció d’enguany seria de 33.000 tones a repartir amb 24.000 tones a les comarques de Tarragona, 7.500 tones a Lleida i 1.500 tones entre Barcelona i Girona. Les 20.690 tones de la campanya anterior es van repartir entre 11.500 tones a Tarragona, 7.800 a Lleida i 1.500 a Barcelona i Girona

Antoni Galceran, responsable d’oli d’oliva de la FCAC, alerta que preocupa i molt el nivell de preus en què es troba l’oli actualment. En dues campanyes, el preu ha baixat més d’un 40%. Actualment el preu de l’oli verge extra en origen se situa per sota dels 2,3 euros/kg.

La producció se situaria en 33.000 tones, però preocupa la caiguda del preu, que ja és inferior a 2,3 €/Kg

La campanya s’ha iniciat amb un estoc d’oli molt elevat, de més de 750.000 tones. La FCAC confia que la mesura d’activació de l’emmagatzematge privat que s’ha aprovat recentment des de Brussel·les i l’evolució de les sortides d’oli al mercat ajudin a millorar la situació del preu de l’oli d’oliva, tot i que la campanya es preveu complicada a nivell de mercat i més, tenint en compte la imposició d’aranzels addicionals a la importació d’oli provinent d’Espanya per part dels Estats Units.  

Comentaris