Productors de vins i caves catalans i espanyols exploren a Lleida les possibilitats d'obrir-se mercat al Perú

Vuitena edició de l'International Wine Business Meetings, que se celebra a Lleida.
photo_camera Vuitena edició de l'International Wine Business Meetings, que se celebra a Lleida.

Després dels bons resultats de les set edicions celebrades de l'International Wine Business Meetings, la Cambra de Comerç de Lleida segueix apostant per l'organització de missions comercials inverses per facilitar els contactes comercials entre cellers i importadors amb l'objectiu d'afavorir l'exportació de vins i caves catalans i estatals. Fins a 9 importadors peruans participen en aquesta vuitena edició, que té al país andí com a convidat, amb l'objectiu de poder conèixer nous productes de la mà dels 24 cellers participants i incrementar d'aquesta manera la seva cartera de vins i caves, tancant acords comercials per poder comercialitzar-los al Perú. 

Vuitena edició de l'International Wine Business Meetings, que se celebra a Lleida.Amb una població de 31 milions d'habitants, el Perú és un dels països d'Amèrica Llatina amb major creixement pel que fa al consum de vi en els últims anys. Concretament, en els últims 10 anys aquest ha augmentat a una mitjana superior al 8% anual per situar-se en 1,6 litres anuals per càpita. Tot i tractar-se d'uns volums encara reduïts, cal donar rellevància a la seva tendència creixent, segons el responsable d'Internacional de la Cambra de Comerç de Lleida, Jordi Quejido. Actualment el 20% del vi que es consumeix al Perú s'importa –uns 8 milions de litres anuals-, sent Xile el primer proveïdor en volum i Argentina en valor. No obstant, l'estat espanyol és el tercer proveïdor i és considerat com el proveïdor més important de vins de gama mitja i mitja–alta. 

Davant aquesta situació, el peruà és un mercat "emergent" que ofereix perspectives interessants de creixement a futur. Els principals consumidors són les classes altes però destaca el fet que el reforçament de les classes mitjanes està creant un nou potencial client que ja s'està començant a introduir en el consum de vins i caves, ha explicat el responsable d'Internacional de la Cambra de Comerç de Lleida. Un factor addicional que pot contribuir al consum de vi a Perú és la creixent popularitat de la gastronomia peruana, la qual està contribuint a familiaritzar la "nova classe mitjana" peruana amb el món del vi, i atraient turistes estrangers d'alt poder adquisitiu i gran propensió al consum de vi.

Vuitena edició de l'International Wine Business Meetings, que se celebra a Lleida.Els importadors participants en les jornades han posat de relleu que al Perú s'han vingut consumint vins negres més tradicionals però des dels darrers temps han començat a prendre importància els vins blans, però sobretot el cava, que són els que venen a buscar espacialment, però també uns productes que combinin qualitat i preu, segons ha explicat el director de TTG-The Global Group, Julio Armas. "Venim a buscar productes nous i diferents que puguem dirigir a un públic objectiu i diferent", ha manifestat Karla Arata, cap de línia de Perufarma Distribuidores. Per la seva banda, Luís Enrique Ponce, de Gourmet Trade Perú, posa en valor que "els blancs i les barreges modernes dels enòlegs fan un bon maridatge amb la gastronomia gourmet peruana".

Els cellers, de la seva banda, busquen tancar acords comercials per poder ampliar els mercats on exporten actualment i, per això, veuen en el Perú una destinació interessant. El director d'exportació de Castell del Remei, Carlos Mora, ha assenyalat la importància que amb aquesta missió comercial inversa els importadors peruans també pugui conèixer els vins de la DO Costers del Segre i de l'interior de Catalunya, més enllà dels de zones com són la Rioja o bé el Penedès. Sara Jové, gerent de Mas Blanch i Jové, ha valorat molt positivament l'oportunitat que suposa per a cellers petits poder participar en trobades com aquesta per tal de poder-se obrir nous mercats. 

Comentaris