Els Mossos d’Esquadra tallaran l’AP-2 entre les Borges i Soses quan hi hagi boira molt densa

Els Mossos d’Esquadra i l’empresa Acesa, concessionària de l’autopista AP-2, han establert un nou protocol d’actuació per tallar el trànsit a la via, al tram comprés entre les Borges Blanques i el municipi de Soses, al Segrià, quan la boira redueixi la visibilitat de la via a menys de 75 metres.

L'accident a l'AP-2 a Castelldans 14-01-2015
photo_camera Els Bombers actuant a l'accident a l'AP-2 a l'alçada de Castelldans del 14-01-2015.

Els Mossos d’Esquadra i l’empresa Acesa, concessionària de l’autopista AP-2, han establert un nou protocol d’actuació per tallar el trànsit a la via, al tram comprés entre les Borges Blanques i el municipi de Soses, al Segrià, quan la boira redueixi la visibilitat de la via a menys de 75 metres.

Segons el responsable de trànsit dels Mossos d’Esquadra a la regió policial de Ponent, Jordi Batista, en els darrers anys s’ha detectat que quan la boira és espessa hi ha una concentració important d’accidents en cadena a l’AP-2 a l’alçada del municipi de Castelldans.

Batista explica que, a més de les mesures lluminoses que ha implementat Acesa a la via, després de detectar que en aquest tram existeix un microclima que fa que la boira sigui més espessa, han decidit conjuntament posar en marxa un procediment d’actuació especial per aquest tram.

La concessionària i els Mossos han establert quatre nivells d’alerta: amb visibilitat de 300 metres (que inclouen avisos a través dels plafons informatius), amb visibilitat d’entre 150 i 300 metres (amb plafons informant de boira intensa); amb visibilitat d’entre 150 i 75 metres  (alerta de boira molt intensa) i finalment si la visibilitat és inferior a 75 metres, que és quan es tancarà l’autopista entre les Borges i Soses.

Batista ha especificat que els talls seran molt puntuals i només durant les hores en que la boira sigui especialment densa. Aquest procediment és nou, encara que la mesura ja s’ha provat en una autopista de Galícia, i per tant s’anirà també ajustant en funció de les necessitats, afirma el cap de trànsit dels Mossos d’Esquadra.

Acesa va confirmar que s’ha posat en marxa aquest procediment que busca evitar accidents en aquest tram. L’empresa mesura el grau de visibilitat a temps real amb el que anomenen un visibilímetre i amb aquestes dades a temps real aniran informant a la policia catalana per que actuï quan sigui necessari. De fet, en aquest sector hi ha llums reflectors cada 16 metres mentre que a la resta de la via n’hi ha cada 32.

Un tram considerat un “punt negre”
El gener d’aquest mateix any hi va haver dos accidents en aquest tram de l'AP-2 que passa per Castelldans, i dos dies seguits en els que hi va haver una boira molt espessa. El primer va ser el 14 de gener i va implicar a cinc camions i es va saldar amb tres ferits. El segon va ser el dia següent, on un camió i un turisme van topar. No hi va haver ferits.

L’accident més greu, però, es va registrar el gener del 2013. Un total de 18 vehicles es van veure implicats en un xoc en cadena en aquest punt de l’AP-2 a causa de l’espessa boira. En aquella ocasió, l’accident es va saldar amb una víctima mortal i 12 ferits.

Comentaris