Imprimir

Una empresa californiana de màrqueting digital ofereix formació gratuïta de programació informàtica a joves aturats de Balaguer

territoris.cat | 03 de febrero de 2017

La capital de la Noguera serà l'única ciutat catalana en aquesta primera edició del curs
La capital de la Noguera serà l'única ciutat catalana en aquesta primera edició del curs

Fruit de la col·laboració de l'Ajuntament amb la firma Kolau, fundada pel balaguerí establert a San Francisco, Danny Mola

Balaguer participarà en el programa #YouthCanDoIt2020 promogut per l’empresa californiana de màrqueting digital Kolau, fundada pel balaguerí establert a San Francisco Danny Mola. Kolau és una start up que ha estat seleccionada per Google com a soci estratègic i té per objectiu ajudar les pimes a estar ben posicionades dins del cèlebre buscador.

El programa #YouthCanDoIt2020 s’adreça a joves aturats del municipi amb risc d’exclusió social, als quals ofereix una formació gratuïta en programació informàtica per ajudar-los posteriorment en la cerca de feina remota entre empreses de Silicon Valley, Califòrnia.

La iniciativa vol ajudar als participants posteriorment en la cerca de feina remota entre empreses de Silicon Valley, California

Es tracta d’una iniciativa sense ànim de lucre, en la que Kolau comptarà amb un professorat format per  enginyers de programació voluntaris de parla anglesa, espanyola i catalana amb àmplia experiència en el sector, segons fonts municipals.

Kolau durà a terme el seu programa en diferents ciutats dels Estats Units, Mèxic i Espanya. La vinculació del seu fundador amb Balaguer i uns contactes previs entre aquest i l’Ajuntament de la capital de la Noguera han propiciat que aquesta s’inclogui dins el programa.

La firma portarà a terme el seu programa #YouthCanDoIt2020 en ciutats dels Estats Units, Mèxic i Espanya

Per a la dinamització econòmica de la ciutat, l’Ajuntament de Balaguer vol comptar amb la complicitat del major nombre d’actors possible, en particular empreses i professionals locals i també aquells ubicats fora, però que tenen lligams amb la ciutat. Danny Mola n’és un exemple, i la seva col·laboració amb Balaguer, que s’inicia amb #YouthCanDoIt2020, podria estendre’s a altres àmbits, com per exemple, a l’assessorament al viver d'empreses municipal.

Els alumnes participants hauran de dedicar al curs unes 40 hores setmanals, segons ha explicat el mateix Danny Mola,  “és per això que busquem joves en atur perquè puguin dedicar una jornada sencera a treballar en el curs. L’únic requisit és que en tinguin ganes i implicar-se en el curs”. Segons Mola, “a Europa d’aquí al 2020 hi haurà una demanda de programadors d’uns 950.000 programadors, que avui no hi ha, i per tant aquesta és una feina segura de futur per als joves”. 

Tant l’alcalde de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal com la regidora Ester Guarné, van agrair a Danny Mola el fet d’haver escollit Balaguer per iniciar aquest projecte, única ciutat catalana en aquesta primera edició del curs.

Puede ver este artículo en la siguitente dirección /articulo/noguera/empresa-californiana-marqueting-digital-ofereix-formacio-gratuita-programacio-informatica-joves-aturats-balaguer/20170203181305038803.html


© 2019 Territoris.cat

Plaça Manuel Bertrand 2, 1A -25230 Mollerussa (Lleida) - 973 606 329 - [email protected]