Les empreses culturals de Lleida impulsen una biennal per explicar-se i exportar produccions internacionalment

Foto de grup de l'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, amb responsables d'empreses culturals de la ciutat, el 3 de gener de 2019. (Horitzontal)
photo_camera Foto de grup de l'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, amb responsables d'empreses culturals de la ciutat, el 3 de gener de 2019. (Horitzontal)

Les empreses culturals de Lleida volen impulsar un certamen biennal per tal de poder-se explicar i exportar les produccions que creen en l'àmbit internacional. Aquesta és una de les principals potes d'un projecte que s'ha presentat aquest dijous a l'Espai de Creació Marbi i que compta amb la col·laboració de la Paeria de Lleida per elaborar, d'entrada un cens que ha de quantificar el volum d'empreses culturals que hi ha a la ciutat.

La micro i petita empresa cultural de Lleida ha engegat un projecte que vol servir per explicar què es fa a la capital del segrià en aquest àmbit i a la vegada exportar productes de forma internacional. Una de les coordinadores d'aquest projecte, la Margarida Torguet, ha explicat que d'entrada s'elaborarà un cens de qui és qui fa cultura a la ciutat, què es fa, quin teixit hi ha i el context'. Es vol treballar d'acord amb l'estatut de l'artista que està elaborant el CONCA i no només amb empreses i indústries sinó amb el sector cultural en general.

S'inclourà tot el sector, des del musical, a l'editorial, el teatral i l'audiovisual, passant també per les empreses que en depenen

L'Espai de Creació Marbi a LleidaEn aquest sentit, l'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha remarcat que cal saber què és una empresa cultural a Lleida per tenir consciència del que es fa i com està dimensionat el sector. 

Una de les iniciatives més ambicioses d'aquest projecte és l'organització d'un certamen, que serà una barreja entre una fira i un festival, que es farà en caràcter biennal per explicar què passa en tots els sectors de la cultura a la ciutat. Ara com ara, encara no s'ha decidit quan se celebrarà la primera edició ni en quina època de l'any. Així mateix, també es volen potenciar els esdeveniments culturals que ja se celebren actualment a la ciutat, que al llarg d'un trimestre poden arribar als 300.

Se centrarà en tres eixos: pensament, mercat i exhibició, i es celebraria durant tres o quatre dies

L'alta coordinadora del projecte, Marta Oliveres, ha assenyalat que per la biennal s'han inspirat en l'Edimburg Festival City i el Merkatua de Pamplona, que expliquen d'una manera transversal el sector cultural dels seus respectius mercats.

Comentaris