Aquest dijous, 19 de març, 22 alumnes han finalitzat la tercera edició del Programa de formació sanitària a cuidadors i cuidadores no professionals al Consell Comarcal de les Garrigues. Les enquestes de valoració del curs mostren una excel·lent acollida per part dels assistents i el desig que es continuïn oferint aquest tipus de formació a la comarca. El president del Consell Comarcal, Juli Muro, ha estat l’encarregat de cloure el programa.
Després de l’èxit de participació a les anteriors edicions, el Consell Comarcal de les Garrigues, a través del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), i juntament amb l’Institut Català de les Dones de la Generalitat de Catalunya, ha tornat a organitzar aquest programa adreçat a persones que, de forma habitual, cuiden i atenen persones en situació de dependència.
Aquest curs, que consta de 24 hores lectives impartides els dimarts i dijous de 9 a 12 hores, neix amb l’objectiu de formar i orientar la figura del cuidador/a no professional en uns coneixements teòrics i pràctics sobre la cura i atenció de persones dependents. A més, pretén també capacitar els cuidadors/es no professionals en les estratègies, habilitats, valors, aptituds i actituds per augmentar la seva qualitat de vida i la de les persones dependents.
Els continguts formatius s’han impartit a través de sessions presencials, combinant les exposicions teòriques amb referents pràctics aportats per les persones assistents, procedents de l’àmbit personal o bé de les observacions compartides en situacions reals, així com de la visualització de vídeos i lectures especialitzades.
En el treball diari, durant la realització de les sessions, s’ha propiciat la reflexió en les activitats d’ensenyament i aprenentatge de tal manera que el/la cuidador/a informal descobreixi la importància dels coneixements tecnològics com a instruments necessaris per poder desenvolupar correctament les tasques corresponents. Les situacions en les quals el/la cuidador/a ha de prendre decisions o reaccionar davant un fet s’han tractat mitjançant simulacions, que ajuden a integrar coneixements nous i també a realitzar l’anàlisi i verificació dels ja adquirits.