Finalitza el 3r programa de formació a cuidadors no professionals de les Garrigues

Aquest dijous, 19 de març, 22 alumnes han finalitzat la tercera edició del Programa de formació sanitària a cuidadors i cuidadores no professionals al Consell Comarcal de les Garrigues.

Les participants de la 3a edició del curs.
photo_camera Les participants de la 3a edició del curs al Consell Comarcal de les Garrigues.

Aquest dijous, 19 de març, 22 alumnes han finalitzat la tercera edició del Programa de formació sanitària a cuidadors i cuidadores no professionals al Consell Comarcal de les Garrigues. Les enquestes de valoració del curs mostren una excel·lent acollida per part dels assistents i el desig que es continuïn oferint aquest tipus de formació a la comarca. El president del Consell Comarcal, Juli Muro, ha estat l’encarregat de cloure el programa.

Després de l’èxit de participació a les anteriors edicions, el Consell Comarcal de les Garrigues, a través del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), i juntament amb l’Institut Català de les Dones de la Generalitat de Catalunya, ha tornat a organitzar aquest programa adreçat a persones que, de forma habitual, cuiden i atenen persones en situació de dependència.

Aquest curs, que consta de 24 hores lectives impartides els dimarts i dijous de 9 a 12 hores, neix amb l’objectiu de formar i orientar la figura del cuidador/a no professional en uns coneixements teòrics i pràctics sobre la cura i atenció de persones dependents. A més, pretén també capacitar els cuidadors/es no professionals en les estratègies, habilitats, valors, aptituds i actituds per augmentar la seva qualitat de vida i la de les persones dependents.

Els continguts formatius s’han impartit a través de sessions presencials, combinant les exposicions teòriques amb referents pràctics aportats per les persones assistents, procedents de l’àmbit personal o bé de les observacions compartides en situacions reals, així com de la visualització de vídeos i lectures especialitzades.

En el treball diari, durant la realització de les sessions, s’ha propiciat la reflexió en les activitats d’ensenyament i aprenentatge de tal manera que el/la cuidador/a informal descobreixi la importància dels coneixements tecnològics com a instruments necessaris per poder desenvolupar correctament les tasques corresponents. Les situacions en les quals el/la cuidador/a ha de prendre decisions o reaccionar davant un fet s’han tractat mitjançant simulacions, que ajuden a integrar coneixements nous i també a realitzar l’anàlisi i verificació dels ja adquirits.

Comentaris