Fira de Sant Miquel suspen la mostra expositiva i la transforma en format digital

Fira de Lleida  lamentat la pèrdua del vólum econòmic que genera la Fira de Sant Miquel i Eurofruit a Lleida i el seu entorn, valorat en uns 8 milions d'euros en sectors tan castigats com els serveis per a fires, l'hoteleria, la restauració, els transports o el comerç
President de la Cambra de Comerç, Jaume Saltó, i el director general de Fira de Lleida, Oriol Oró
photo_camera President de la Cambra de Comerç, Jaume Saltó, i el director general de Fira de Lleida, Oriol Oró

Fins al darrer moment l'organització de la Fira de Sant Miquel ha confiat a poder celebrar la 66a edició, però les circumstàncies de la pandèmia, les directrius del PROCICAT i la incertesa generalitzada ha provocat que un nombre important d'expositors hagin decidit no participar-hi, el que ha obligat a suspendre el certamen. La Fira tan sols mantindrà un format digital de conferències i jornades, algunes excepcionalment presencials. Així ho han explicat el president de la Comissió Delegada de la Fundació Fira de Lleida i de la Cambra de Comerç, Jaume Saltó, i el director general de Fira de Lleida, Oriol Oró.

Els representants de l'ens firal han destacat que tot i l'ingent esforç tècnic, econòmic i humà portat a terme per la Institució firal per celebrar el saló, s'ha pres aquesta decisió després d'avaluar la situació actual amb profunditat i de sondejar el sector, que veu amb incertesa l'evolució present de la pandèmia i les mesures que puguin prendre dia a dia les autoritats sanitàries

Pla mig on es poden veure dos visitants a la Fira de Sant Miquel de Lleida consultant a un expositor de tractors, el 27 de setembre de 2018. (Horitzontal)Jaume Saltó, ha explicat que els patrons han conclòs que la conjuntura sanitària en el sector no permet garantir una fira amb els continguts i la massa crítica de visitants adients. Saltó ha explicat que la situació sanitària genera molts dubtes i que davant un futur pròxim poc clar, en la darrera setmana, moltes firmes han mostrat reticències a exposar.

En aquest sentit, ha lamentat la pèrdua de l'impacte econòmic positiu que la Fira de Sant Miquel i Eurofruit generen sobre el territori, valorat en uns 8 milions d'euros en sectors tan castigats com els serveis per a fires muntatge d'estands i seguretat, entre d'altres, l'hoteleria, la restauració, els transports o el comerç

Malgrat tot, Fira de Lleida considera que cal celebrar una Fira de Sant Miquel en format digital per mantenir com a mínim l'important paper de plataforma de formació i informació que té el saló des de fa dècades i per respecte a les entitats que han treballat en els darrers mesos per organitzar activitats tècniques per a aquesta edició. En aquest sentit, el director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha anunciat que s'han programat ja diverses activitats en format digital, que es podran seguir via 'streaming' interactuant via xat i que després quedaran penjades per a possibles consultes posteriors.

Pla general on es pot veure un dels carrers de la 64a Fira de Sant Miquel de Lleida amb alguns visitants i expositors, el 27 de setembre de 2018. (Horitzontal)També hi haurà algun acte de caràcter presencial, com la visita de la missió empresarial comercial bielorussa (amb reunions de negoci i una presentació empresarial). En aquesta visita de la delegació de l'exrepública soviètica destaca la incorporació de la prestigiosa empresa productora de tractors MTW, la cinquena en importància del Món en el seu sector, i que es presenta oficialment a Lleida com a porta d'entrada per a la seva comercialització a l'estat espanyol i al sud d'Europa.

Igualment, tindrà caràcter presencial el lliurament del 49è Premi de Llibre Agrari i el 5è Premi de l'Article Tècnic Agrari, guardons dotats amb 4.000 euros que s'organitzen anualment en el marc del saló lleidatà. L'acte tindrà lloc el dia 25 de setembre. Les activitats presencials es faran a La Llotja de Lleida i a la seu del Magical Media.

Comentaris