L'empresa Ort Bell del Segrià llança un snack que combina la poma Golden amb xocolata

El producte que porta el nom de 'Roscó' s'ha començat a comercialitzar a les grans superfícies i vol competir amb la brioixeria industrial
Una empleada posant  els snacks de poma i xocolata, Roscó, en el refrigerador
photo_camera Una empleada posant els snacks de poma i xocolata, Roscó, en el refrigerador

L'empresa familiar lleidatana Ort Bell ha llançat aquesta setmana al mercat un nou producte que es presenta amb el format snack i que combina la poma Golden amb tres tipus de xocolata. Segons ha explicat el seu creador, Josep Anton Ortíz, la idea del producte ha nascut per donar una oferta diferent a la brioixeria industrial i intentar aconseguir que els més petits però també els amants de la xocolata, la puguin menjar d'una forma saludable.

De moment, aquest nou producte batejat amb el nom de Roscó ha començat a comercialitzar-se per tot Catalunya a través de la cadena Bon Preu – Esclat però ja hi ha converses per distribuir-la per tot l'Estat mitjançant altres firmes.

El creador del Roscó, Josep Anton Ortíz, Paco Cerdà i Manel Simón, d'AfrucatCom la majoria de productors i empreses dedicades al sector de la fruita dolça a Ponent, la SAT Ort Bell fa més de 5 anys que pateix les greus conseqüències de la crisi de preus i fins hi tot s'han vist obligats a arrencar arbres de fruita de pinyol per reconduir la situació. Josep Anton Ortíz ha explicat que ja fa temps que van veure que aquesta crisi de preus havia vingut per quedar-se per la qual cosa van començar a buscar alternatives per adaptar-se a la nova situació.

Ja fa uns anys van destinar part del pressupost a buscar nous productes i camins diferents a la fruita i al 2012 van fer un pas més oferint als consumidors la fruita ja pelada

Pla mitjà on es pot veure una jove agafant d'una nevera d'un supermercat el nou snack de poma i xocolata, Roscó, a Lleida, el 20 de febrer de 2020. (Horitzontal)Després d'explorar aquest camí, van veure en la xocolata una oportunitat, ja que encanta a la gent i a vegades cal buscar alguna excusa per no tenir remordiments a l'hora de menjar-la. És per això que van veure en la poma com la fruita perfecta per esdevenir aquesta excusa i va ser a partir d'aquí que se'ls va ocórrer la idea de comercialitzar les pomes Golden tractades a partir d'un procés de deshidratació i envoltades de xocolata.

El resultat és un snack saludable que està fet a partir de 250 grams de poma Golden del calibre 80-85, però que després del procés de deshidratació es redueix a 50 grams i la resta fins arribar als 100 grams és xocolata 

El producte té tres gammes diferents, la Milky, de xocolata amb llet i pensada pel públic infantil; la Dark 50% cacau, per als qui busquen un sabor suau de cacau; i la Dark 70%, per als qui busquen un sabor intens.

Pla curt on es pot veure el nou snack de poma i xocolata, Roscó, a la nevera d'un supermercat de Lleida, el 20 de febrer de 2020. (Horitzontal)Les pomes que es fan servir provenen de la part alta del Segrià i també de les zones més altes de la comarca de l'Urgell. Pel que fa a la xocolata, procedeix de Cacau Barry, de la fàbrica de xocolates artesans de Chocovic. L'empresa té una capacitat productiva de 14.000 snacks al dia però el volum final de producció es decidirà segons la demanda i acceptació que tingui al mercat.

El preu sortida del Roscó és d'1,99 euros i es pot trobar a les neveres de verdures i hortalisses dels supermercats. El seu període de conservació en fresc és de 15 dies

Des de la patronal Afrucat, que ha acollit la presentació del producte, Manel Simón, ha destacat que malgrat el sector de la fruita passi per moments delicats això no vol dir que pugui continuar tirant endavant amb iniciatives pioneres i innovadores com aquesta per intentar captivar els consumidors. Simón ha recordat que el sector demana una reestructuració per poder virar cap al cultiu d'altres varietats productives. Així mateix ha insistit que el sector és molt competitiu i continuarà tirant endavant, no només amb el que ja es fa i que cal continuar fent perquè som els millors i s'ha demostrat amb la conquesta dels mercats, sinó que també amb projectes nous.

Comentaris