L'Estat invertirà 13 milions d'euros en la millora de la línia Lleida-Manresa

L'actuació afectarà un tram de 80 quilòmetres, que es deixaran en disposició, perquè la Generalitat pugui implantar el servei de Rodalies
Estació de tren de Mollerussa
photo_camera Estació de tren de Mollerussa

El govern espanyol està actuant des de principis d'any en 80 quilòmetres de l'R12, coneguda com la línia de Manresa, en el tram Lleida – Calaf per aconseguir que els trens hi circulin a la seva velocitat màxima, fixada entre 120 i 140 quilòmetres per hora. 

Segons el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, quan acabin els treballs la línia quedarà en perfecta disposició perquè la Generalitat hi pugui implantar el servei de Rodalies, una competència que té des de 2011

Subdelegat. ADIF. Pla de Vilanoveta. Obres línia Lleida-ManresaLa inversió en la millora que fa l'Estat a través d'Adif en aquests 80 quilòmetres de línia entre Lleida i Manresa és d'uns 13 milions d'euros i estarà enllestida durant el primer semestre de l'any. Segons ha explicat Crespín, una de les actuacions més destacades és la d'un tram de 16 quilòmetres entre Lleida i Mollerussa, on es renovaran 27.000 travesses de formigó i també el llit de balast que hi ha sota les vies.

Això permetrà reduir el temps del trajecte entre la capital del Pla d'Urgell i la del Segrià en uns 7 minuts, de manera que es passarà dels 22 minuts que dura actualment a uns 15 minuts

Travesses de formigó que han de substituir en la línia Lleida i MollerussaLes actuacions al llarg dels 80 quilòmetres fins a Calaf es fan en punts afectats pel temporal Dana de l'octubre passat i es concreten en drenatges nous, la millora dels talussos i la cuneta. Al quilòmetre 201 s'està construint una escullera perquè el temporal va fer que el canal afectés la via i es vol evitar que en un futur torni a passar una cosa així. Així mateix, a Calaf es renovarà per complet la subestació elèctrica que dona energia a la línia.

Segons el subdelegat del govern espanyol, José Crespín amb aquestes millores, la línia estarà en unes condicions òptimes per tal que la Generalitat pugui aplicar-hi el servei de Rodalies, una competència que té des de 2011 

Estació de tren de GolmésD'aquesta manera, es podrien augmentar les freqüències i no hi haurà cap impediment per fer-ho. Precisament està previst que Crespín participi aquest dimarts per primera vegada a la reunió de la Plataforma per la línia de Manresa, impulsada des de la Diputació de Lleida amb alcaldes i diferents agents del territori per millorar el servei de trens.

Segons Crespín, aquesta línia té una mitjana de 2.000 usuaris diaris. Molts d'ells agafen el tren per anar a Lleida des de Cervera - uns 236 al dia -, Tàrrega - uns 359 al dia -, i Mollerussa - un 291 al dia. En aquest sentit, el subdelegat està convençut que si hi hagués més freqüències cada dia aquesta xifra d'usuaris seria major.

Comentaris