L'acció d'aquest diumenge va recaptar 350.000 euros, que es destinaran a l’Esclerosi Múltiple infantil

L'alcaldessa del Palau d'Anglesola Montserrat Meseguer va presidir l'acte del Mulla't
photo_camera L'alcaldessa del Palau d'Anglesola Montserrat Meseguer va presidir l'acte del Mulla't

Més de 110.000 persones de tot Catalunya van respondre aquest diumenge a la convocatòria del vint-i-cinquè aniversari de la campanya Mulla't per l'Esclerosi Múltiple, una iniciativa impulsada per la Fundació Esclerosi Múltiple que s'ha convertit ja en el segon acte solidari més multitudinari del país.

En la jornada del diumenge hi van participar 625 piscines, amb la finalitat de recaptar fons per lluitar contra aquesta malaltia neurodegenerativa que no té cura i afecta a més de 7.500 persones a Catalunya

Participants en la campanya Mulla't per l'Esclerosi Múltiple a MollerussaL'acció d'aquest diumenge va recaptar 350.000 euros, que es destinaran a l'Esclerosi Múltiple infantil. I és que, tot i que l'Esclerosi Múltiple afecta sobretot als adults, fins a un 10% dels casos que es diagnostiquen són en infants.

La presidenta de la Fundació Esclerosi Múltiple, María José Abella, va explicar que tot i els grans avenços que hem fet pel que fa a conscienciació, encara hi ha una manca d'informació molt gran sobre vessants més atípiques de la malaltia com pot ser l'Esclerosi Múltiple infantil. Volem proporcionar als infants i a les seves famílies aquells recursos de suport que necessiten per poder millorar les seves condicions de vida.

A Lleida l'acte central de la campanya va tenir lloc al Palau d'Anglesola, en la que hi van participar veïns i públic d'altres municipis del Pla d'Urgell. Pel que fa a la capital Mollerussa, el Club Natació, en va avançar a la celebració, i va incloure la campanya en els actes de cloenda de la temporada.

A més d'anar a les piscines, hi ha altres maneres de mullar-se per l'EM, durant el mes de juliol es pot comprar a més de 1.000 supermercats de Catalunya l'OleAurum, un oli elaborat per petits productors catalans sota la marca Olis de Catalunya 

Participants en la campanya Mulla't per l'Esclerosi Múltiple a Mollerussa 1Per cada ampolla venuda, Olis de Catalunya cedeix un euro a la Fundació sense cap cost extra pel consumidor. També es pot col·laborar amb el Mulla't des de la cadena de congelats La Sirena, que des del 28 de juny fins al 15 de juliol dona a la Fundació Esclerosi Múltiple un 20% del cost que paga el consumidor per dos productes: la quinoa i les mongetes tendres. Tota la informació es pot trobar a www.mullat.fem.es.

Aquest any el disseny de la imatge del Mulla't ha anat a càrrec de Javier Mariscal, que va ser l'encarregat de dissenyar el cartell del primer Mulla't i repeteix enguany per commemorar els 25 anys d'aquest esdeveniment. Les seves particulars il·lustracions donen a la campanya un toc més juvenil i divertit que atrau els més joves i els més grans per la creació especial d'en Mariscal, tot un referent a la ciutat i arreu del país.

Comentaris