Més de 6.000 camions es desvien cada dia de l’N-340 i l’N-240 cap a l’autopista

Rètol lluminós que informa de la restricció de pas de camions per l'N-340
photo_camera Rètol lluminós que informa de la restricció de pas de camions per l'N-340

Aquest dissabte es va complir mig any de la prohibició de pas de camions en diversos trams de l'N-340 i l'N-240. La mesura, destinada a reduir la sinistralitat i a millorar la fluïdesa del trànsit, ha fet que una mitjana de 6.228 vehicles pesants es desviïn cada dia cap a l'autopista.

Segons les dades del Ministeri de Foment, uns 9.030 camions passen diàriament pel tram de l'AP-7 entre Altafulla i Vilafranca; 7.022 circulen per l'AP-7 entre l'Hospitalet i Peníscola, i 2.029 transiten per l'AP-2 entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria.

En els tres trams, les bonificacions previstes per als vehicles de quatre eixos o més són d'un 42,53% en el cas dels camions en trànsit i del 50% en els que facin trajectes interns. En paral·lel, també estan exempts de peatge els vehicles lleugers que facin el mateix trajecte d'anada i tornada en el tram comprès entre Alcanar i Vilafranca Sud en un període de 24 hores. En tots els casos, els conductors han de disposar d'un sistema de peatge dinàmic o telepeatge (Via T).

 

Camions i turismes circulant per l'AP-7 al TarragonèsEls transportistes volen bonificacions del 100%

Des de la seva entrada en vigor el 2 de setembre passat, la mesura ha generat rebuig entre el col·lectiu de transportistes, que ha protagonitzat diverses marxes lentes arreu de Catalunya. El sector vol que la bonificació dels peatges sigui total i no del 50% com està establert en l'actualitat.

Segons els camioners, els peatges obligatoris tenen impacte en el seu negoci i els veuen com un nou tribut afegit als impostos dels hidrocarburs

La Federació Empresarial d'Autotransport de Tarragona (FEAT) denuncia que la mesura que restringeix el pas de camions assenyala i criminalitza el sector. Segons el seu president, Josep Lluís Aymat, són les administracions qui han badat i fracassat en la seva missió de tenir les infraestructures en correcte estat i això, diu, no és responsabilitat dels transportistes.
 

Reclamen l'AP-7 gratuïta a l'Ebre

Per la seva banda, el moviment veïnal ebrenc per una AP-7 gratuïta insisteix que el desviament de camions només ha beneficiat la concessionària de l'autopista, mentre el govern espanyol ha aprofitat per convertir l'N-340 en una carretera comarcal, apedaçada amb diverses rotondes i limitacions de velocitat.

La gratuïtat de peatges per a tots els usuaris de l'AP-7 seria més eficient per reduir el transport pesant de l'N-340 

Segons Navarro, la mesura coarta la llibertat de circulació i posa en risc els usuaris de carreteres urbanes i interurbanes del territori per on els camions busquen alternatives per desplaçar-se. A més, el portaveu veïnal ha recordat que a final d'any venç la concessió de l'AP-7 entre Tarragona i Alacant, i que el govern espanyol ha reiterat que no la renovarà.

Al seu torn, l'alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, opina que la situació a l'N-340 ha millorat claríssimament des que els camions estan obligats a desviar-se cap a l'autopista. Tot i això, Carnicer apunta que l'eficàcia de la mesura a la costa no es podrà comprovar fins més no se sotmeti a més estrès. En aquest sentit, la prova de foc arribarà durant les operacions de Setmana Santa o de les vacances d'estiu, quan les cues quilomètriques de vehicles són una constant a la zona.

Comentaris