L'Ajuntament considera que ha esgotat totes les vies amistoses amb la companyia elèctrica

La reivindicació del municipi s’ha fet arribar a tots els estaments possibles, i fins i tot al Parlament Català, i no hi ha agut cap resposta, tan sols petites actuacions, sempre segons la companyia, amb les que no s’ha vist resol el problema.
 

TorregImatge de Torregrossa amb la xarxa elèctrica aèria.rossa Interior
photo_camera TorregImatge de Torregrossa amb la xarxa elèctrica aèria.rossa Interior

L’Ajuntament de Torregrossa té previs actuar d’ofici contra la companyia elèctrica Endesa, pels continus perjudicis que provoca la deficiència del subministrament a la població. Una decisió que el consistori ha pres com a conseqüència de la inoperància de l’empresa al respecte, ja que l’equip de govern ha intentat reiteradament que Endesa solucionés les deficiències, sense èxit.

Segons l’alcalde de Torregrossa Josep Maria Puig, la reivindicació del municipi s’ha fet arribar a tots els estaments possibles, i fins i tot al Parlament Català, amb la pregunta que va formular la diputada Marta Vilalta,  i no hi ha agut cap resposta, tan sols petites actuacions, sempre segons la companyia, amb les que no s’ha vist resol el problema.

En el mes de març el consistori va fer arribar a Endesa, més de 600 signatures, que van evidenciar el malestar dels veïns.
Puig ha assegurat que el municipi pateix cada setmana talls en el subministrament elèctric, i en algunes ocasions han sigut fins a 12 hores sense llum, amb el perjudici que representa per establiments, empreses i particulars. L’alcalde afegeix que Torregrossa tan sols disposa d’una línia d’abastament per tot el municipi, el que representa que per qualsevol incidència en la xarxa afecta greument a tot el municipi, ja que no es disposa de cap alternativa, i per aquest motiu, en episodis de malt temps i tempestes, els talls solen ser molt més prolongats.

Puig, afegeix que malgrat les companyies asseguradores, solen indemnitzar els desperfectes als usuaris, aquestes solen incrementar els preus a causa de les contínues incidències dels usuaris, en el moment de renovar les pòlisses, el que s’afegeix al cost de la falta de qualitat del servei.

L’alcalde ha explicat que els usuaris tenen dret a disposar d’un servei de qualitat, i no poden estar pendents de grups electrògens i de promeses incomplertes, i per aquest motiu els serveis jurídics estan recopilant tota la documentació per tal d’actuar d’ofici contra la companyia, en els termes que els advocats consideren oportú.

Puig creu que és la lluita de David contra Goliat, però el consistori es veu amb l’obligació d’utilitzar tots els medis al seu abast, per aconseguir una solució.

Fins ara, tot han sigut promeses de bona voluntat, i els ciutadans s’han casat de fer inversions particulars, per resoldre problemes en un servei que hauria d’estar garantit, segons Puig.
 

Comentaris