Opinió

El nostre mercat és el món

Un any més, la Diputació de Lleida, per mitjà del Patronat de Turisme, ha participat en la fira internacional de turisme FITUR, que se celebra a Madrid i que està considerada un referent internacional per al sector. L’edició d’enguany coincideix amb un esdeveniment emblemàtic per a la Diputació, com és el 25è aniversari de la creació del Patronat de Turisme Ara Lleida. 

Un any més, la Diputació de Lleida, per mitjà del Patronat de Turisme, ha participat en la fira internacional de turisme FITUR, que se celebra a Madrid i que està considerada un referent internacional per al sector. L’edició d’enguany coincideix amb un esdeveniment emblemàtic per a la Diputació, com és el 25è aniversari de la creació del Patronat de Turisme Ara Lleida. Ara fa un quart de segle l’estany Gento (Pallars Jussà) acollia l’acte fundacional del Patronat, amb representants de totes les institucions del territori i de les principals associacions i entitats dels sectors econòmic i turístic de Lleida.

Durant aquests 25 anys de funcionament, el Patronat ha posicionat les terres de Lleida, de la plana a la muntanya i sota la marca “Ara Lleida”, com una destinació privilegiada, on el visitant pot gaudir d’una gran oferta patrimonial i cultural, d’una gran varietat d’activitats de lleure i esportives de neu i de turisme actiu, així com  d’una rica i variada oferta gastronòmica i d’allotjament d’alta qualitat. I amb aquest alt nivell de qualitat de la nostra oferta turística, cal fer un pas més.

Mantenint tota l’atenció necessària per consolidar el mercat nacional, la internacionalització de les comarques de Lleida és una de les línies estratègiques de la Diputació per aquest 2014 i, en aquest sentit, FITUR ha estat un punt de trobada per desplegar l’agenda de contactes institucionals amb  països d’interès per a la demarcació de Lleida. Entre el projectes de la Diputació de Lleida que han aixecat més expectatives s’hi compta “Perseguits i salvats”, una proposta de senyalització de rutes d’evasió del poble jueu pel Pirineu de Lleida que ha tingut una molt bona recepció i interès entre la comunitat jueva.

Si l’octubre de 2013 vam presentar el projecte a l’ambaixador d’Israel a Espanya, aquest cop hem fet un pas important de concreció amb el vicepresident de la Cambra de Comerç i Indústria Espanya-Israel i director general de l’aerolínia d’Israel El-Al, Walter Wasercier. L’estratègia de la Diputació rau en augmentar l’interès de la touroperació i les companyies aèries per l’aeroport de Lleida-Alguaire, aprofitant que el projecte “Perseguits i salvats” genera unes expectatives internacionals excepcionals i obre nous horitzons a l’economia lleidatana.

De la reunió amb el màxim responsable de EI-AI, considerada una de les aerolínies més importants en l’àmbit internacional, n’hem tret un compromís de col·laboració per treballar un calendari de propostes que permetin consolidar les comarques de Lleida com a referència del turisme israelià.

Aquesta trobada amb el vicepresident de la Cambra de Comerç i Indústria Espanya-Israel es produeix setmanes abans que el Patronat de Turisme viatgi a la fira de turisme de Tel Aviv, el mes de febrer. Es tracta d’un saló referent per a la touroperació internacional i, en el cas de les comarques de Lleida, important per consolidar la promoció del projecte “Perseguits i salvats”.

Així mateix, en el transcurs de FITUR, el director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch, i el seu equip han mantingut reunions amb diversos touroperadors de Rússia, la Gran Bretanya, França i la Xina, especialitzats en productes de natura, cultura, patrimoni, turisme actiu i esquí.

El Turisme és un dels puntals de l’economia lleidatana. I té una gran importància per al futur desenvolupament del territori. És un motor econòmic que dóna feina i sortida professional a molts dels nostres joves i, malgrat la crisi i la recessió, els empresaris del sector estan fent una feina encomiable, amb noves propostes i inversions. Per tant, i com ja passa en altres camps de la nostra activitat econòmica i empresarial, cal apostar i fomentar la internacionalització de la nostra oferta turística perquè el nostre mercat és el món.

Comentaris