Opinió

Aitona no s’atura. El rosa torna a bategar als nostres camps

Des de les xarxes socials i el web de Fruiturisme anem compartint diàriament imatges representatives de la campanya d’enguany de la flor, que un cop més arriba carregada de color i poesia visual

Des del passat 25 de febrer, i fins al pròxim 14 de març, Aitona torna a bategar amb força, il·lusió i esperança al compàs del mosaic i el mar rosa que omple els nostres camps amb l’inici de la floració. Les restriccions de mobilitat i les mesures de seguretat vigents per evitar la propagació del coronavirus ens han obligat a repensar per complet el format i el disseny de la campanya d’aquest 2021, que abandona les tradicionals visites guiades a l’entorn natural i patrimonial de casa nostra per a donar pas a una campanya basada principalment en els canals digitals.

I és que davant la impossibilitat de poder rebre visitants vinguts de l’estranger o de diferents punts del nostre país, apostem per fer arribar la mística de la flor a través dels dispositius mòbils i canals digitals a totes aquelles persones que no es volen perdre aquest espectacle. Volem que tothom qui ho desitgi pugui seguir sent partícip d’aquest tresor tan preuat de les nostres terres, malgrat no poder-se desplaçar-se fins a Aitona a causa de les restriccions. En aquest sentit, des de les xarxes socials i el web de Fruiturisme anem compartint diàriament imatges representatives de la campanya d’enguany de la flor, que un cop més arriba carregada de color i poesia visual.

Estem constatant que, malgrat no poder gaudir de visites guiades, hi ha persones que decideixen venir igualment i perdre’s pels màgics racons del nostre paisatge rosat. Des de l’Ajuntament els donem una càlida benvinguda, els demanem que segueixin totes les indicacions rebudes per garantir la seguretat de tothom i els fem saber que hem habilitat un punt informatiu al Pavelló Esportiu, on podran conèixer les rutes disponibles i els elements patrimonials a visitar (s’han tancat alguns accessos a finques privades per evitar aglomeracions i complir amb les distàncies de seguretat).

Estem convençuts que l’any vinent la campanya tornarà amb tota la seva màxima esplendor. Perquè el creixement i l’evolució constants, any rere any, del projecte de Fruiturisme així ho avalen. I perquè comptem amb el suport i la col·laboració d’un nombre ingent de veïns i veïnes, guies, pagesos, cooperatives, SATS i empreses del sector turístic, que són el pal de paller d’aquesta iniciativa de referència arreu del país.

Fruiturisme, la marca “Fruita d’Aitona”, el patrimoni religiós i arquitectònic o els nostres actius paisatgístics són alguns dels elements que ens defineixen i ens han posicionat com una destinació turística de primer nivell. I des de l’Ajuntament seguirem apostant per transformar tot aquest potencial en un benefici per a la nostra vila, la nostra població i tot el nostre territori, així com per sortir d’aquesta crisi més forts, units i preparats per als reptes de present i de futur.

La pandèmia amenaçava seriosament la celebració d’un projecte, el de la campanya de la flor, clau a nivell social, cultural i econòmic per a Aitona i per a tota la comarca. Un moment tan excepcional, doncs, requeria més que mai posar tot el talent, inventiva i treball al servei d’aquesta iniciativa per a fer-la possible sense comprometre en cap moment la salut i el benestar de ningú.

I, un cop començada ja la campanya, podem dir amb orgull que l’objectiu s’està assolint i que el resultat està sent un veritable èxit malgrat el context tan desfavorable. Des d’Aitona hem abanderat a tot el nostre territori una campanya de la flor capaç de superar tots els obstacles que ens ha posat la pandèmia. I això ha estat possible només gràcies a l’enorme treball de totes les persones que formen part de Fruiturisme.

Gràcies a tots ells i gràcies a tots vosaltres, Aitona batega en rosa un any més.

Comentaris