Com s'organitzarà l'escola?
"Es plantejaran activitats lliures i dirigides. En les activitats lliures els infants es mouran en ambients preparats per tal que puguin ser ells mateixos, d'una manera espontània, i fruit dels seus interessos i motivacions, els protagonistes de l'aprenentatge, potenciant així l'autonomia, l'esperit crític, la creativitat i la investigació, tan necessaris per al futur immediat i vital per al planeta".
"Pel que fa a les activitats lliures, es duran a terme una sèrie d'activitats dirigides, que es materialitzaran en tallers, projectes globalitzats i treball cooperatiu, sempre respectant el moment evolutiu de l'infant", tal i com assegura Thich Nhat Hanh en l'article "Un nou curs, una escola nova" publicat al número 37 de la interessant revista Fil Directe, que recomanem llegir a tothom, editada aquest estiu per part del Grup d'Amics de Montellà.
Un cop més el grup docent de la Ridolaina segueix la tradició que caracteritza i defineix aquesta escola des de fa anys i comença un projecte pel d'il·lusions, de canvis i d'oportunitats. Un projecte que requereix un full de ruta clar, un coneixement profund de l'entorn i una autoobservació del docent en l'àmbit del creixement personal i de l'educació emocional.