L'escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa guanyadors del concurs Wapps.cat en la categoria de primària

Els estudiants de l'escola Mestre Ignasi Peraire guanyen el concurs Wapps.cat que convoca la Funcació.cat, amb un projecte que denuncia el mal estat de la neteja en els espais públic de Mollerussa, i reclamen accions de l'administració i responsabilitat de la ciutadania

Nassareddine, Gemma, Ferran, Mohamed, El YazidAdam el alumnes de l'escola Ignasi Peraire ©ElenaAymerich
photo_camera Nassareddine, Gemma, Ferran, Mohamed, El YazidAdam el alumnes de l'escola Ignasi Peraire ©ElenaAymerich

Un any més, i ja en van uns quants els alumnes de l'escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa (MiP) han situat el seu treball tecnològic entre els millors dels Països Catalans, concretament el web wesavetheworld. Els alumnes de sisè Nassareddine Ennassiri, Gemma Pagès, Ferran Calvet, Mohamed Rida, El YazidAdam Leksibi van superar la final entre un total de 4730 alumnes representants de 1874 grups, que es van presentar al concurs Wapps.cat que convoca la Funcació.cat, i es van proclamar guanyadors en la categoria de primària. 

L'acte de lliurament dels premis va tenir lloc aquest dimarts al CosmoCaixa en el decurs d'un acte presentat pel tiktoker català Albert Roig.

Imatge del WEB wesavetheworld
Imatge del WEB wesavetheworld

Els alumnes del MiP van basar el seu treball en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), el compromís global adquirit per l’Assemblea General de Nacions Unides que es va aprovar el 25 de setembre del 2015 i recollits en l’agenda del 2030. Es tracta de disset compromisos que tenen la voluntat de lluitar contra el canvi climàtic, contra la pobresa i a favor de la igualtat de gènere entre d’altres. 

La intenció de l’alumnat és protegir la vida dels ecosistemes terrestres amb l’eliminació dels residus plàstics, i poder, d’aquesta manera, conservar i utilitzar de manera sostenible els nostres recursos

El web wesavetheworld tracta de situar fórmules per millorar la Vida dels Ecosistemes Terrestres, els ODS número 15, parla de la desplastificació: un projecte que es va fer durant el curs 2020/2021 a l’escola Mestre Ignasi Peraire. Treball que va consistir a fomentar alternatives a l’ús dels plàstics per la contaminació que comporten i es va treballar en les alternatives a l’ús del plàstic per millorar el medi ambient.   

Alumnes de l'escola Ignasi Peraire guanyadors del Whapps22 ©ElenaAymerich
Alumnes de l'escola Ignasi Peraire guanyadors del Whapps22 ©ElenaAymerich

També explica el WEB el significat d'Escola Verda, un centre que ha rebut un distintiu certificant el compromís per desenvolupar un pla d’actuacions vinculat amb l’educació ambiental i de respecte vers el seu entorn més proper. Així doncs, un dels propòsits és la participació activa del centre en projectes de millora ambiental, arribant a esdevenir un motor de la sostenibilitat a escala local.

Els escolars també exposen en el WEB wesavetheworld, situacions en les quals s'han trobat, com és el cas de la proximitat del centre escolar al Cruyff Court, Bojan Krkic, un equipament que està obert a tota la ciutadania, per la qual cosa els escolars denuncien que els usuaris adolescents hi llencen les llaunes de begudes energètiques a terra. També hi ha tovallons de l’hora del menjador i de l’hora d’esmorzar. 

Els autors del treball reclamant, més papereres i responsabilitat per part dels usuaris. En aquest sentit, també fan un toc d'atenció i una denúncia a la situació dels parcs de Mollerussa, que després d'unes visites consideren que també força bruts... sobretot el parc municipal i el parc de La Serra. 

El treball també inclou una geolocalització dels parcs i zones verdes de la capital del Pla d'Urgell.

Les TAC en la base formativa del centre

L'escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa, ha sigut un dels centres pioners en les Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement (TAC), tal com demostra el seu palmarès de premis i reconeixements en convocatòries i activitats tecnològiques d'arreu de Catalunya, concurs Webs al Punt, Científics en joc, Mobile History Map, en el marc de la convocatòria de Student Awards, i en mSchools del Mobile World Capital Barcelona, entre altres. Un corriculum que fins hi tot ha estat reconegut per la UNESCO.

El centre educatiu va ser la primera de la demarcació en participar en el concurs de la Fundació PuntCAT, en l'edició del 2020 s'adjudicaven el segon i tercer lloc, i també la primera a aconseguir situar un projecte guanyador en el certamen mSchools dins del Mobile World Congress. Amb aquest palmarès sobre les TAC, ha motivat a altres centres de participar en els concursos tecnològics.

Va ser el cas de l'escola Minyons d'Urgell de Fondarella que l'any 2020 guanyava el certamen mSchools dins del Mobile World Congress.

   

Comentaris