05:34h. Dissabte, 10 Desembre de 2016

Els usuaris de l'N-240 tornen a exigir mesures contra la sinistralitat amb el tall de la via a les Borges Blanques

El debat continua obert sobre si cal prioritzar la duplicació de carrils o l'alliberament del peatge de l'AP-2

Imatge dels concentrats darrere la pancarta 'Prou morts a l'N-240!!!'
Imatge dels concentrats darrere la pancarta 'Prou morts a l'N-240!!!'

Desenes d'usuaris de l'N-240 han tornat a exigir aquest diumenge al ministeri de Foment mesures contra la sinistralitat en el tram entre Lleida i Montblanc amb el tall de la via a les Borges Blanques.

És el segon tall de la carretera que s'ha fet en un mes i ha aplegat més de 200 persones. En aquest cas, el trànsit s'ha interromput des de les dotze i durant gairebé tres quarts d'hora al quilòmetre 71, a l'altura del complex Masia Salat, al terme de la capital de les Garrigues.

El 23 d'octubre es va fer la primera protesta al mateix punt entre Lleida i Juneda (al quilòmetre 83) on una setmana abans havia perdut la vida una jove de 27 anys de la capital de les Garrigues, l'última dels 28 morts comptabilitzats al tram lleidatà de la via des del 2009. Aquest darrer sinistre mortal va ser la gota que va fer vessar el got.

La Plataforma, que agrupa quinze ajuntaments i la Cambra de Comerç de Lleida, assegura que no s'aturarà fins que el govern espanyol no compleixi el compromís de començar a duplicar la carretera el 2017. Malgrat tot, no hi ha consens a l'hora de reclamar els quatre carrils per l'N-240 entre Lleida i les Borges. Aquesta és l'opció que també defensa el conseller de Territori, Josep Rull, i el PDECAT però ERC i entitats socials i ecologistes aposten per rescatar la concessió i alliberar el peatge de l'AP2 entre Lleida i Montblanc. Asseguren que seria més ràpid i més barat i tindria menys impacte ambiental al territori.

Més enllà de polèmiques, els usuaris que s'han mobilitzat aquest diumenge exigien que es prengui mesures immediates per augmentar la seguretat d'una via on s'hi "juguen la vida". La Plataforma manté la voluntat de recórrer a la Fiscalia perquè dirimeixi si el Ministeri de Foment, titular de la carretera, té alguna responsabilitat en l'elevada sinistralitat del tram lleidatà de l'N-240.

La via suporta el pas de 12.000 vehicles diaris de mitjana, dels quals gairebé un 30% són camions