Diputació i Port de Tarragona aposten per desdoblar una línia fèrria de mercaderies Saragossa-Tarragona amb estació a Lleida

Tant el president de la Diputació, Joan Talarn, com el president de l'Autoritat Portuària de Tarragona, Saül Garreta, consideren prioritària la creació d'una estació intermodal al Polígon de Torreblanca

Reunió_port_Tarragona_01 - Foto: Diputació de Lleida
photo_camera La trobada ha tingut lloc al despatx de Presidència del Palau de la Diputació - Foto: Diputació de Lleida

El president de la Diputació, Joan Talarn, s'ha reunit aquest dimecres amb el president de l'Autoritat Portuària de Tarragona, Saül Garreta, per establir sinergies per a una comunicació millor i més ràpida entre les empreses agroalimentàries de les comarques de Lleida i el Port de Tarragona.

La trobada ha tingut lloc al despatx de Presidència del Palau de la Diputació i ha comptat també amb la participació del vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú; el director general del Port de Tarragona, Ramon Ignacio García; el director corporatiu del Port de Tarragona, Joan Maria Basora, i el director del Patronat de Promoció Econòmica, Ramon Boixadera.

Talarn ha recordat que ADIF treballa en la creació d'una autopista fèrria per a mercaderies entre Saragossa i Tarragona, però que aquesta opció serà insuficient si no es desdobla totalment en un segon tram de vies fèrries. Per a Talarn, a aquest desdoblament se suma "l'oportunitat de transformació econòmica que se'ns obre amb el projecte del polígon de Torreblanca-Quatre Pilans com a important hub logístic del sud d'Europa", així com "la creació d'una estació fèrria intermodal, que hauria de connectar la ciutat de Lleida amb el Port de Tarragona, donada l'alta capacitat logística de Lleida, que connectaria l'Eix Mediterrani amb l'interior, a través de Saragossa, aprofitant la nostra privilegiada ubicació geogràfica".

El president de la Diputació ha assegurat també que "si treballem perquè siguem punters en la producció de proteïnes alternatives −com es farà amb la planta preindustrial del BioHubCat al Segrià− i d'altres productes provinents de la bioeconomia, hem d'apostar decididament per un transport d'aquests productes igualment sostenible, i aquest és el ferroviari".

"Volem que Lleida estigui al mig d'on passen les coses", ha reblat el president

Per la seva banda, Saül Garreta ha explicat que "ja s'han creat grups de treball amb empreses del món cerealístic, en què s'afegirà la Diputació de Lleida, per tal de millorar la cadena logística del sector agroalimentari, però no només aquest, sinó el del sector logístic, en general, i de tots els projectes vinculats a la descarbonització".

Per al Port de Tarragona, "els interlands són indispensables, i el corredor de l'Ebre i Lleida són necessaris". S'ha felicitat pel fet que la reunió hagi superat les expectatives amb les que arribaven. "Volem facilitar, al màxim, a les nostres empreses que puguin competir en aquest món global. Es tracta d'augmentar aquest interland, millorar la cadena logística, en tots aquests projectes vinculats a la descarbonització".

Garreta ha afegit que "cal que el polígon de Torreblanca disposi d'una terminal ferroviària que operi amb professionals, que porti els trànsits i que asseguri fiabilitat en els horaris. Des de fa temps estem treballant amb Port de Barcelona i CIMALSA, en desdoblaments i apartadors, especialment per a la zona de Lleida"

En l'actualitat, ja s'està treballant en la generació d'un port sec a Guadalajara.

Comentaris