La Diputació de Lleida i PIMEC Lleida inauguren la 3a edició del programa 'Accelera el creixement Lleida'

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el president de PIMEC Lleida, Jesús Torrelles, han obert la jornada inaugural d'aquest programa, coorganitzat entre ambdues entitats
photo_camera Jornada inaugural del programa amb la presència del President de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, el President de PIMEC Lleida, Jesús Torrelles, i altres líders empresarials rellevants

En aquesta edició, les 15 empreses seleccionades, que sumen un total de 480 treballadors i una facturació conjunta de prop de 96 M€, es formaran durant nou mesos amb l'objectiu de definir les línies estratègiques a través d'un pla de creixement i un pla d'acció.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el president de PIMEC Lleida, Jesús Torrelles, han inaugurat avui, la tercera edició del programa 'Accelera el creixement Lleida', que organitzen conjuntament la mateixa Diputació de Lleida i PIMEC.

La jornada, que s'ha celebrat a la sala polivalent de la Diputació, orientada a contribuir al suport del teixit empresarial, ha comptat també amb l'assistència del vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú; el president territorial de PIMEC Lleida, Miquel Àngel Torres, i el director del Patronat, Ramon Boixadera.

Accelera2
Inauguració de la 3a edició del programa  'Accelera el creixement Lleida'

Durant la seva intervenció, Joan Talarn ha destacat els bons resultats de la primera i segona edició d'aquest programa de suport a les empreses amb alt potencial de creixement del nostre territori, en què com a resultat les empreses participants van calcular augmentar la seva facturació entre un 10 i un 30%, i un augment mitjà d'un 20% de la plantilla en els següents dos anys després d'acabar la formació.

En la seva intervenció, també ha reiterat que "des de la Diputació seguirem donant el suport a les pimes, perquè per fer arrelar projectes de vida, cal que les persones trobin als seus pobles serveis i garanties econòmiques i, les pimes contribueixen a augmentar la riquesa, atreure i arrelar les persones al territori.

L'objectiu d'aquest programa és que les pimes obtinguin un pla de creixement i d'acció, així com les eines de suport per realitzar-lo, un procés que forma part del projecte de transformació econòmica del conjunt del territori, en el qual treballa la Diputació, basat en nous models de negoci competitius i sostenibles d'economia verda, circular i altament digitalitzada.

En aquest sentit, ha dit que "aquesta iniciativa és una clara aposta per models de negoci competitius i sostenibles", ja que ofereix a les empreses un procés d'assessorament estratègic orientat als resultats per part d'una consultoria personalitzada a càrrec d'assessors sèniors de forma individual per a cada empresa, i addicionalment es compta amb l'acompanyament i seguiment d'un tècnic de la Diputació de Lleida i tècnic de PIMEC".

Accelera4
Moments destacats durant la inauguració 

Per la seva banda, Jesús Torrelles ha destacat la importància d'atendre les necessitats de les empreses. A través de l'agenda, hem posat l'accent en els aspectes vinculats amb la competitivitat de les empreses del territori. I aquest programa és una oportunitat per fer créixer i fer més competitives les seves empreses i crear llocs de treball en benefici de la reactivació i la recuperació econòmica de Lleida.

Torrelles ha explicat també que PIMEC Lleida ha cregut des dels inicis en aquest programa, que compta amb més de 10 anys de trajectòria a Barcelona, per implementar-lo a Lleida. "Gràcies a la col·laboració publicoprivada entre ambdues institucions, Lleida s'ha convertit en la primera i única província que implementa el programa de creixement empresarial fora de Barcelona.

Accelera el creixement 2023-2024 al territori té com a objectiu principal reforçar mitjançant un pla d'acció personalitzat i a mida aquelles àrees funcionals de l'empresa que actualment limiten el seu creixement, incidint en aspectes tant importants com són la transformació digital, les millores en la comercialització de productes i serveis, l'estructura financera, la internacionalització, i/o l'organització empresarial. Aquest programa ajudarà les empreses a innovar i a introduir eines digitals en el seu procediment de treball habitual, aprofundint i intensificant els mecanismes de col·laboració i acompanyament.

Accelera1
Jornada inaugural de la 3a edició

En aquesta tercera edició han presentat candidatura un total de 34 pimes, 15 de les quals han estat seleccionades per participar en el programa, provinents de 7 comarques: Noguera, Garrigues, Pallars Jussà, Pla d'Urgell, Segrià, Solsonès i Val d'Aran. D'aquestes, el 33,33% factura d'1 a 3 M€, el 40% de 3 a 7 M€ i, el 26,67% de 7 a 40 M€, el que suposa una facturació global de 95.917.122,66 €. Pel que fa a la tipologia d'empreses, entre totes sumen un total de 487 treballadors. El 13,33% són microempreses (menys de 10 treballadors); el 66,67% són empreses petites (entre 10 i 49), mentre que el 20% restant són mitjana empresa (entre 50 i 249 treballadors). Per altra banda, el 86,67% de les empreses participants tenen més de 20 anys d'antiguitat, i, el 13,33% restants entre 6 i 10 anys.

Per sectors d'activitat, el 40% de les empreses són del sector industrial auxiliar, un 26,67% del sector indústria i, el 33,33% del sector serveis.

Es tracta d'un programa finançat per la Diputació de Lleida i PIMEC que permet a les empreses de la demarcació revisar l'estratègia de l'empresa amb experts per tal de definir un pla de creixement. El programa està valorat en 6.560 € per empresa, però amb el suport d'ambdues institucions l'empresa únicament paga 500 €.

Aquest programa, que té com un dels objectius prioritaris enfortir el teixit empresarial lleidatà i preparar-lo per aprofitar les oportunitats que apareguin en el futur immediat, és una de les principals línies d'actuació del Patronat de Promoció Econòmica per al 2024, vinculades a l'agenda compartida del Pla de Transformació Econòmica de les Terres de Lleida, Pirineu i l'Aran.

Un cop acabat l'acte de presentació, la consultora en desenvolupament personal, motivació i vendes, docent de l'escola de negocis ESADE i speaker internacional, Mònica Mendoza, ha estat l'encarregada de dirigir el taller de networking i motivació entre totes les empreses assistents, que ha servit per explicar als emprenedors tot un seguit d'eines per aprofitar tots els recursos que tenim al nostre abast i aconseguir així augmentar les vendes, sense necessitat de disposar d'un gran pressupost de màrqueting o realitzar una forta inversió en publicitat.

Comentaris