L'IRBLleida, la Paeria de Lleida i els comerciants distribueixen 5.000 bosses per promoure la ciència

Per segon any, la campanya vol traslladar a la població la importància de la recerca, el coneixement i la comunicació científica

 

El paper de la ciència-IRBLleida
photo_camera Aquest any, les bosses inclouen fotografies i missatges realitzats per personal de l’IRBLleida

Saber com es comuniquen el cervell i els músculs, què és l’endometri i l’afectació del càncer d’endometri, conèixer quines cèl·lules necessiten les neurones per funcionar bé o veure una motoneurona són els missatges que es poden trobar a la segona campanya ‘El paper de la ciència’ impulsada per l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida), amb la col·laboració de la Paeria de Lleida i les entitats de comerciants de Lleida. Gràcies a la iniciativa es repartiran als comerços de Lleida 5.000 bosses, en 5 models diferents, per difondre el paper de la ciència. La campanya s’ha presentat aquest dilluns de la mà de la gerent de l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida), Eva López Truco, la regidora de Cultura i Promoció de la Ciutat de la Paeria de Lleida, Pilar Bosch Vilana; la investigadora de l’IRBLleida, Sílvia Gras Artells; acompanyades de representants de les entitats de comerciants de Lleida.

Amb aquesta inicitiva i la col·laboració de la Paeria i els comerciants ens ajudeu a arribar a la població per desmentir mites i donar-nos a conèixer” ha explicat la gerent de l’IRBLleida, Eva López Truco

"Gràcies a aquesta campanya repartirem 5.000 bosses, en 5 models diferents, que ens permetran donar un missatge sobre la importància de la ciència i la recerca”, ha assenyalat la regidora de Cultura i Promoció de la Ciutat de la Paeria de Lleida, Pilar Bosch Vilana.

Com a novetat, aquest any, les bosses inclouen fotografies del primer concurs de fotografia realitzat a l’IRBLleida l’any 2022 i els missatges han estat realitzats per les investigadores, Sílvia Gras Artells i Sara Salvany Montserrat. És important donar valor a la divulgació científica i a fer-nos la iniciativa més pròpia” ha explicat la investigadora, Sílvia Gras Artells.  

La presidenta de l’Associació de Comerciants de l’Eix, Montse Eritja, ha afegit que la primera campanya llançada l’any passat va funcionar molt bé, i per això, han continuat amb la col·laboració. També han estat presents el president de l’Associació de Comerciants de la Bordeta, Xavier Orobitg, i la presidenta de l’Associació de Comerciants i Empresaris de Magraners, Dolores Garzón.

Arran de l’èxit de la campanya desenvolupada el 2020 per la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat d'Oviedo en col·laboració amb la Unió de Comerciants del Principat d'Astúries, l’IRBLleida, en una acció també finançada per la FECYT, va impulsar aquesta campanya en català a Lleida l’any passat. Enguany s’ha reprès la proposta gràcies a l’èxit de l’anterior convocatòria. Es tracta d’una de les 12 accions del pla de divulgació científica de l’IRBLleida per destacar la importància de la recerca biomèdica i el paper de l’IRBLleida a Lleida.

Aquesta activitat és possible gràcies a la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología del Ministerio de Ciencia e Innovación.

Comentaris