Mollerussa impulsa la primera escola de conducció de motos elèctriques a Catalunya com activitat extraescolar

Es presentarà dins l’Aventura de Nadal i a partir del gener funcionarà dimecres i divendres a la zona asfaltada de darrera el Pavelló Firal
L' escola de conducció de motos electriques
photo_camera La iniciativa parteix del Motoclub Terres de Ponent en col·laboració amb l’Ajuntament de Mollerussa

Mollerussa comptarà a partir del gener amb la primera escola de conducció de motos elèctriques de Catalunya per potenciar la pràctica del motociclisme com una activitat extraescolar més. La iniciativa, a la qual es podrà participar des dels 3 anys i sense límit d’edat, parteix del Motoclub Terres de Ponent en col·laboració amb l’Ajuntament, que cedeix el terreny on s’ubicarà el circuit de pràctiques a la zona asfaltada de darrere el Pavelló Firal, i de la Federació Catalana de Motociclisme, que en cobrirà l’assegurança. Així ho han anunciat aquest matí l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, acompanyat del promotor de la iniciativa i president del Motoclub Terres de Ponent, Oriol Ginés, i del vicepresident de la Federació Catalana de Motociclisme, Xavi Ventallol.

L’alcalde ha explicat que s’ha volgut tirar endavant aquest projecte perquè es disposa d’un espai al qual se’n pot treure un rendiment que es pot compaginar amb l’activitat firal que també acull puntualment. Així mateix, s’ha mostrat convençut que el fet que es tracti de motos elèctriques minimitza les molèsties que es puguin generar al veïnat de la zona i, per contra, ajuda a dinamitzar-la.

Per la seva banda, Oriol Ginés ha explicat que presentaran públicament l’escola a l’Aventura de Nadal, on s’instal·larà un petit circuit perquè aquelles persones que hi estiguin interessades puguin provar la conducció i fer les inscripcions per poder engegar l’escola a partir de mitjan gener. En aquest sentit, ha dit que ja tenen una quinzena de preinscripcions fetes per poder apuntar-se a aquesta escola que, d’entrada, funcionarà dimecres i divendres a la tarda en diferents horaris que puguin oferir servei tant a joves que cursen l’ESO i Batxillerat i que tenen les tardes lliures a partir de les 4 com també els de Primària que acaben més tard i fins i tot el públic adult en horari més tardà. Ha explicat que la voluntat és fer grups petits de cinc persones cada un per tal de formar en la conducció de motos des del vessant més lúdic però també fent tecnificació.

L’objectiu del projecte és fer pedrera i trencar l’estigma que només hi poden accedir gent amb poder adquisitiu, i per això cediran el material, com la roba i les motos, per les persones que s’inscriguin, ha dit Ginés, qui també ha anunciat la intenció de promocionar altres activitats com classes de tecnificació per a persones amb cert nivell en la conducció com agents dels cossos de seguretat que vulguin perfeccionar-se o també classes de motogym en col·laboració amb centres esportius de la ciutat.

Per la seva part, Xavi Ventallol, vicepresident a la Federació Catalana de Motociclisme, ha agraït la iniciativa, ja que té un doble vessant: la introducció de les motos elèctriques i tot el que això suposa i la part social de fer cantera amb gent jove que s’iniciï a través de l’activitat extraescolar.

Comentaris