El Departament d’Agricultura, mitjançant l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), va arrencar el 29 de juny una campanya digital que busca incentivar l’enoturisme a Catalunya i que s’emmarca en la gran campanya de promoció turística que va engegar fa uns dies la Generalitat de Catalunya amb l’eslògan Catalunya és casa teva. La campanya és dura a terme durant la primera quinzena de juliol en mitjans de comunicació digitals i xarxes socials.
La campanya es basa en el concepte de què ara és el moment de moure’s per Catalunya i gaudir d’ella amb els cinc sentits i que, l’enoturisme, és una molt bona opció per viure del paisatge, el vins i la gastronomia del país
La campanya Catalunya és casa teva té les emocions com a protagonistes clau. Durant el confinament, una de les coses que més s’ha trobat a faltar és precisament poder sentit de prop: olorar, tastar, escoltar, veure, etc. Després d’aquest parèntesi, podrem tornar a experimentar de veritat, podrem tornar a sentir, viure i gaudir de racons, aromes i plaers que trobem en espais propers al nostre. I Catalunya compta amb vinyes i cellers a tot el territori, i, amb frases suggerents, la campanya busca convidar als turistes a gaudir de l’enoturisme.
També s’ha activat una pàgina web sobre enoturisme a la web de la campanya global de promoció turística, amb informació i suggerències enoturístiques per fer a Catalunya