Segona sessió de treball entre l'AMIC i Google

L'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació reuneix 40 associats en una xerrada amb Google

L'acte ha estat adreçat als editors i redactors dels mitjans d'informació associats a l'AMIC
Assistents a la segona sessió de treball entre l'AMIC i Google - Foto: AMIC
photo_camera Assistents a la segona sessió de treball entre l'AMIC i Google - Foto: AMIC

L'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) organitza una sessió amb Google amb l'objectiu de dotar als mitjans d'eines i coneixements per millorar el seu tràfic i posicionament. La xerrada, que va tenir lloc el passat 8 de juny a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, va ser dirigida per Luis Collado, director sènior de Google Spain i responsable dels acords amb els mitjans informatius.

Collado va presentar un seguit de recomanacions i eines a una quarantena d'assistents associats de l'AMIC perquè sàpiguen què fer per aparèixer en el cercador de Google amb l'objectiu d'obtenir més tràfic als seus webs

La sessió de treball va comptar amb el suport del Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya i amb la col laboració de la Fundació "La Caixa". El secretari general de l'AMIC i l'encarregat de presentar l'esdeveniment, Josep Ritort, va destacar que "amb formacions com les d'avui amb Google Spain, que tindran continuïtat, volem contribuir al fet que els mitjans de proximitat coneguin i aprofitin al màxim les eines que posa Google a la nostra disposició per millorar la presència dels nostres mitjans en aquestes plataformes digitals".

Així, al llarg de la sessió, el ponent va explicar els criteris que afecten les cerques de Google com són la rellevància, ubicació, prominència, autoritat, actualitat, usabilitat i interessos de l'usuari. Uns criteris, tal com va afirmar el ponent, "bàsics, però els quals s'han de tenir en compte a l'hora de crear un contingut".

El director sènior de Google Spain també es va centrar a explicar les diverses funcions que ofereix el cercador de Google. Collado va indicar que "Google ha d'aprendre a identificar-te com un mitjà d'informació", per poder aparèixer també dins de l'apartat "notícies" del cercador, i també va remarcar la importància de crear contingut de qualitat. En aquest sentit, va facilitar als mitjans una sèrie d'eines que ajuden a optimitzar la teva web: crear un sitemap -mapa d'instruccions-, on es donen instruccions del que conté la teva pàgina, marcar els teus continguts amb dades estructurades i treballar les core web vitals, senyals tècniques addicionals orientades a la usabilitat de l'usuari.

Així mateix, també va presentar els principals factors a tenir en compte a l'hora de crear una notícia per millorar el posicionament dins de Google: signar amb el nom de l'autor, posar la data i l'hora, optimitzar els titulars i les imatges i tenir en compte la política de continguts de Google perquè el cercador no et penalitzi.

Collado va destacar que cal "saber escriure perquè les màquines t'entenguin"

El ponent va subratllar que actualment "més del 80% del consum d'informació es fa a través del mòbil i això s'ha de tenir en compte a l'hora de crear el contingut i pensar en l'usuari, com per exemple, fer notícies utilitzant elements visuals".

Per finalitzar, Collado va exposar una sèrie d'eines que el propietari del web pot utilitzar per revisar que tot funciona correctament, com són Google Search Console i Page Speed Insights. 

Durant la sessió també va sorgir el debat sobre la intel·ligència artificial i com afectarà en el moment de crear contingut, un aspecte sobre el qual Collado va indicar que "hi ha molta feina a fer" i que en l'actualiat es troben treballant en el marc legislatiu, així com l'algoritme de Google i la seva relació amb els continguts en català, que el director de Google va assegurar que pot revisar-se amb l'objectiu que no perjudiqui cap comunitat

Comentaris