18:31h. Dijous, 19 d'Octubre de 2017

Agramunt inaugura el vial que alliberarà de trànsit el centre urbà

El conseller Josep Rull i l'alcalde d'Agramunt Bernat SoléAgramunt ha obert al transit el vial que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha condicionat com a alternativa a la travessera de l'L-303 que discorre per l'interior del municipi. Aquesta actuació, que ha comptat amb una inversió de 580.000 euros, permet millorar la mobilitat al municipi, ja que allibera de trànsit el nucli urbà. Aquest divendres ha visitat el nou vial el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyat de l'alcalde del municipi, Bernat Solé.

L'L-303, que uneix Cervera i Agramunt, travessa aquest nucli urbà d'est a oest i enllaça finalment amb la C-14. Aquesta travessera rep un bon nombre de vehicles que vol accedir a la C-14. Per evitar aquesta circulació de vehicles de pas per l'interior d'Agramunt, el Departament ha format una vialitat alternativa.

El nou vial s'inicia a l'L-303, a la rotonda existent que dona accés al polígon situat a l'entrada de la població. Segueix per l'avinguda de la Generalitat al llarg d'uns 400 metres, fins a l'encreuament amb l'avinguda de la Ribera del Sió. En aquest punt, s'ha construït una rotonda per a canalitzar el trànsit.

El traçat continua pel carrer del Camí Vell de Tàrrega, que també travessa una zona industrial. En aquest carrer, discorre en una longitud d'uns 800 metres fins a arribar a la C-14, al sud d'Agramunt.

Les obres han inclòs la millora del ferm, amb tractament previ dels punts que presentaven desperfectes. A l'avinguda de la Generalitat s'ha format, aprofitant la calçada existent, un carril central amb pintura rugosa vermella per als girs a l'esquerra i s'han format i senyalitzat els aparcaments a cada costat del vial. També s'han canalitzat amb illetes dos encreuaments (amb el carrer Tarascó i amb el carrer Indústria) i s'ha construït una rotonda a l'encreuament amb l'avinguda del Sió, de 30 metres de diàmetre exterior.

En el carrer del Camí Vell de Tàrrega s'han format i senyalitzat els aparcaments i al final de l'actuació, que se situa a la C-14, s'ha modificat la rotonda partida que hi havia per una de tancada de 40 metres de diàmetre. Per últim, s'han millorat els sistemes que faciliten el drenatge, la senyalització, l'abalisament i les barreres de seguretat.