La Federació ALLEM premiada per Xtrategics amb un projecte digital valorat en 4.000 euros
Per quart any, la firma de Xtrategics destina el pressupost dels regals de Nadal dels clients i dels treballadors a aquesta iniciativa de Responsabilitat Social Corporativa
La Federació ALLEM ha estat l’entitat guanyadora per beneficiar-se d’un projecte digital valorat en 4.000 euros en el marc de la iniciativa solidària #CompromísDigital2016 que convoca l’empresa Xtrategics. És el quart any que la firma del Pla d'Urgell ha destinat el pressupost dels obsequis de Nadal de clients i treballadors a aquesta acció de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) en què el guanyador s’escull per votació popular a través de la web i les xarxes socials.
La Federació ALLEM, federació d’entitats socials, sense ànim de lucre, dedicades al suport de persones amb discapacitat intel·lectual de les comarques de Lleida, va ser l’entitat més votada per la ciutadania amb 455 vots, per davant del Banc dels Aliments de Lleida, que va obtenir 283 vots, i la Fundació Ferreruela Sanfeliu, que va rebre 121 vots.
Per la seva banda, el soci i director de comptes d’Xtrategics, Sergio Hornillos, indica que “aquesta iniciativa és possible gràcies als nostres clients i treballadors, i és especialment important per a l'equip d'Xtrategics, ja que en el dia a dia de projectes per als clients, poder participar i ajudar a una associació via compromís digital genera molta satisfacció i, a més, permet identificar el treball amb uns valors”.
Com cada any, en la primera fase del #CompromísDigital2016, els clients d’Xtrategics van nominar 15 entitats i projectes del tercer sector que podien optar al premi. D’aquestes entitats es van escollir 5 finalistes que eren: Federació ALLEM, Banc d’Aliments de Lleida, Fundació Ferreruela Sanfeliu, Fundació Casa Dalmases i Proyecto Visión. A continuació, es van sotmetre a votació popular durant una setmana (del 16 al 22 de desembre) en què es van emetre més de 900 vots.
Què és el #CompromísDigital?
El primer projecte que es va realitzar durant el 2013 va recaure en l'associació Aspid i va consistir en el desenvolupament d'una nova web corporativa de la divisió Suport 24. El projecte ha permès a Aspid captar nous clients de serveis de telemàrqueting a través de la pàgina web incrementant l'ocupació de les persones amb discapacitat a Lleida.
El 2014, la guanyadora va ser l’Associació Alba a qui es va confeccionar la web de la casa de Colònies Verge Blanca de Llesp (Alta Ribagorça) que gestiona l’entitat i que ofereix estades educatives i de lleure. Gràcies a la nova web, l’entitat ha pogut fer una millor difusió dels serveis i posicionar-se amb garanties d’èxit, facilitant nous clients i noves oportunitats per a les persones.
El #CompromísDigital2015 d’Xtrategics va ser atorgat a dues entitats que van repartir el premi: Special Olympics Catalunya i Centre d'Iniciatives Solidàries Àngel Olaran. Xtrategics va realitzar la revisió de l'ecosistema digital de Special Olympics i el seu suport per ser inscrita al programa DONO, que permet utilitzar les llicències Google i Microsoft de forma gratuïta. Per a l'entitat CIS Àngel Olaran, Xtrategics va analitzar la presència del missioner Àngel Olaran i recomanar un conjunt de millores que permetin multiplicar la seva presència i impacte a les xarxes digitals.