Una nova associació del Pla d'Urgell promocionarà la comarca com a destí turístic

Els representants de l'associació que vol divulgar els atractius de la comarca.

L'Associació Turística del Pla d'Urgell engegarà una campanya de promoció del territori, sota el lema "Busca l'interior".

L’Associació Turística del Pla d’Urgell, formada per empresaris turístics, entitats i administracions, s’ha creat per a promocionar el Pla d’Urgell com a destinació turística per tal de captar més visitants i crear riquesa en el territori, on el turisme encara és incipient. L’entitat vol ser un espai comú i unir esforços entre els negocis turístics a l’hora d’emprendre accions de difusió, promoció i creació d’una oferta atractiva i vinculada al patrimoni natural, històric i cultural de la comarca. 

L’Associació Turística del Pla d’Urgell ha iniciat una campanya entre els més de cent negocis vinculats al turisme que hi ha a la comarca per donar-se a conèixer i créixer en nombre de socis. Poden formar part de l’associació hostalers, restauradors, artesans, productors agroalimentaris, propietaris de negocis de serveis (transport, comerç...) i entitats que treballin per a la promoció del territori. L’Associació neix amb una voluntat transversal i oberta, segons el president de l’Associació i propietari del Centre Eqüestre Lliri Blau, Antoni Vallés. Vallés ha fet una crida a totes les persones que puguin estar interessades a formar de l’associació perquè “com més serem, més força tindrem i més capacitat d’obrir-nos al mercat potencial”. De la seva banda, el president del Patronat de Turisme de la comarca del Pla d’Urgell, Francesc Fabregat, ha incidit en la riquesa natural, cultural, gastronòmica i en tota l’oferta que hi ha per als visitants: “Una oferta que a vegades ni nosaltres mateixos coneixem i, per això, potser no sabem valorar ni explicar”.

La nova associació es planteja com a objectiu reforçar aquells elements que identifiquen els plaurgellencs, potenciar-los i fer-los visibles. “L’associació, com a punt de trobada, ha de servir perquè ens puguem conèixer i, així, oferir un millor servei als visitants. Els hem de poder donar més activitats i opcions perquè es quedin i vulguin tornar”, ha explicat Vallés. La primera acció de  l’associació serà organitzar una ruta per la comarca perquè tots els empresaris coneguin de prop el patrimoni i recursos que hi ha, siguin o no del seu poble, i així poder oferir un producte turístic més complet.

L’Associació es presenta amb el lema “Busca l’interior, busca Pla d’Urgell”, per a fer una crida a totes aquelles persones que vulguin conèixer un territori accessible, amb encant i que els permetrà recuperar la tranquil·litat, la recerca de l’interior, i alhora oferirà diverses possibilitats de lleure i culturals, tot a l’interior de les Terres de Lleida.

L’Associació Turística del Pla d’Urgell s’ha constituït aquest mes de maig i compta amb una vintena d’associats, de moment. Tota la seva activitat i novetats es podran seguir a través d’Internet, a l’adreça buscalinterior.blogspot.com.